Korvvagn

216
6
Tror ni det finns några pengar att tjäna på en korvvagn?
1165
Ja, med rätt läge och hårt arbete är det helt klart möjligt att både försörja sig och lägga undan en slant. Jag känner tre stycken som driver korvvagn, och alla tre verkar må bra med ny fin bil, väl underhållen villa och råd att åka på utlandssemester någon gång om året. Men de jobbar ju inte 40-timmarsveckor precis, utan vill man få ut det där lilla extra så blir det sju dagars arbete i veckan ibland.
216
6
Läget är nog väldigt viktigt men jag har inte tänkt stå och sälja själv utan ha en anställd.
1165
Jag vet inte om det blir något vidare bra utfall med anställd personal. Lagstadgade lunchraster, semester, 40 timmars arbetsvecka etc utöver engagemang och förståelse för affärerna är sådant som brukar betyda skillnaden mellan vinst och förlust. Även om man hittar engagerad personal som mot rimlig ersättning kan tänkas bortse från vissa elementära lagar, så brukar de snart komma på att de tjänar mer pengar om de äger sin egen korvvagn.
11
Ett bra tips kan vara att gå in som franchisetagare till Pölsemannen.[br]Redan klart koncept och bra kontakter på attraktiva lägen.
5
vem är pölse mannen
11
slå pölsemannen på google
6
Här har du info om att starta eget med pölsemannen,[br]http://www.polsemannen.se/bli_franchisetagare1.php
Womba Reklambyrå - Vi hjälper dig med Hemsida, Grafisk design och Trycksaker!

http://www.womba.se
8
Tjena![br][br]Korvvagn. Varför inte...[br][br]Men det innefattar massor av extra timmars arbete mot en "vanlig" anställd. [br][br]Men kolla om just du kan ha någon speciell inriktning eller "nisch" som du kanske kan öka dina intäckter med...[br][br]Kanske sälja kaffe på vagnen? Det har vi testat, fungerar okej, går inte och leva på kanske, men med rätt sidospår så varför inte?[br][br]Fundera ut något om du vill utmärka dig eller vara en i mängden...[br][br]Lycka till...
-----------------------------------------------
Med vänliga hälsningar

// Victor

www.javalicious.se
Din kaffebutik online!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.