Ser en förbättringsmöjlighet

8
Hej, jag gör nu mitt första inlägg efter en lång tids läsning på forumet. Jag driver idag inget företag el. dyl men jag har en idé på förbättring vad gäller snöröjning(det är ju en riktig vinter). Vet ej var jag ska vända mig för att kunna genomföra denna förbättring? Behöver råd och tips hur jag ska gå tillväga för att genomföra mina "upfinning". Vad är ett första steg i processen? Jag kan ej göra förbättringen själv. Sälja idén? (finns väl inget värde?)

Tack på förhand

/ A
39
Du kanske skall starta med att formulera din ide i t.ex. en presentation. Därefter bör du tänka igenom vilka som skulle kunna tänka sig att producera denna produkt å därefter boka in ett möte med dessa för att diskutera ett affärsupplägg och möjligt samarbetsavtal. Om det är stor potential i din produkt bör du kanske få den som du skall ha mötet med att skriva på ett sekretessavtal som du kan ta fram i samspråk med en jurist eller så. Finns det superpotential bör du kanske söka patent istället.
8
Idén är alltså en ny typ av "snöröjningsblad". Kan man sälja endast idén till något företag eller finns det någon som har någon kontakt man skulle kunna utveckla idén tillsammans med? Eller ev. någon här som är intresserad? Finns det annars någon möjlighet att endast sälja idén till ett företag som sedan producerar och säljer? [br][br]/ A[br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.