Handikapp Resort i Thailand

7
Hej Alla på detta forumet !

Jag skall starta en Resort i Thailand som är hanikapp anpassad främst då för rullstolar och permobiler. Är en befintlig resort idag men som allt annat i världen så stannade försäljningen upp i och med finans krisen. Konceptet är enkelt egentligen , allt kommer att vara byggt och anpassat på bästa sätt för att kunna med enkelhet leva i och med sin rullstol på plats. Husen är ca 90 m2 stora och har 2 sovrum var ett med egen toalett och den är extra stor och byggd så man kan rulla in och ut enkelt , finns även en utgång ingång från taoletten lite som en grov ingång tex bra om man skall skölja av rullstollen efter varit på stranden. Alla gångar och så är med gjutna ramper , finns seperat ute jacuzzi modell större till alla husen och här finns en lyft anordning så man med enkelhet kan kom i och upp. Pool området är även det anpassat. Finns Transport medel på området i form av en minivan som man enkelt kan rulla rakt in. Det som jag egentligen nu söker är sammarbets partner i sverige för att sälja in denna typen av "produkt" på marknaden.
MVH
Daniel
9
Jag tycker det låter som en bra idé![br]Vet kan dock inte hjälpa och tipsa dig om något. Men min syster, sitter i rullstol, har aldrig mött så bra "planritningen" som du beskriver den och tycker den verkar mycket bra. [br]Hoppas du lyckas! :)
2360
37
På kanarieöarna har man ju haft sådana i 40-50 år och med den prisutveckling som varit i Spanien borde det finnas än bättre möjlighet i Thailand kostnadsmässigt trots en dyrare flygresa.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
[quote author=lars arenander link=topic=8295.msg38564#msg38564 date=1298312225][br]På kanarieöarna har man ju haft sådana i 40-50 år och med den prisutveckling som varit i Spanien borde det finnas än bättre möjlighet i Thailand kostnadsmässigt trots en dyrare flygresa.[br][/quote][br][br]Ja Lars, lite lustigt, så hade jag en diskussion med en på linkedin (Thailandrelaterat)[br]Om att starta en pensionärspool med pensionärer som vill jobba.[br]Men då i Thailand istället, (med tjänster som kan utföras på distans)[br][br]Men i anslutning till det erbjuda bra boende, fritidsaktiviteter och annan sevice.[br](med anledning av det vi pratade om en pensionärstråd härinne)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.