Göra om ett kontorshotell

34
Hej alla!

En liten fundering. :bravo :bravo

På nåt märkligt sätt har jag av en avlägsen vän fått ett kontorshotell. ( Märkligt, jag vet )

Men så är det...  :bravo :bravo

Det ligger inte centralt i sthlm men i utkanterna. Mina tankar är, vad kan man göra med ett kontorshotell? Det är lixom inga direkt som vill hyra rum på sådana.  :bravo

Så min fråga är, vad kan man göra med ett kontorshotell, samt vad det finns för regler om att göra om det, till kanske annat boende eller hotell eller liknande... Kanske hyresrätter för endast studenter...  :bravo

Ni som kan nåt om fastigheter osv, hur funkar detta? Vad finns det för möjligheter?  :bravo

TACKAR på förhand!

Victor :bravo
162
Vem har sagt att ingen vill hyra rum på ett kontorshotell. Vad jag har förstått så är det big biz. Men annars om man ska ändra inrikting får man väl söka bygglov, tror jag
2360
37
Kontor med övernattningsmöjlighet borde vara stort i Stockholmsområdet. Det är ofta inte särskilt märkvärdigt att åstadkomma detta. Som inredare gjorde jag det redan på 60-talet åt kunder.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
[quote author=lars arenander link=topic=8434.msg38479#msg38479 date=1298186589][br]Kontor med övernattningsmöjlighet borde vara stort i Stockholmsområdet. Det är ofta inte särskilt märkvärdigt att åstadkomma detta. Som inredare gjorde jag det redan på 60-talet åt kunder.[br][/quote][br][br]Ja det har man ju setts annonseras ut. Om det redan nu är ett kontorshotell så borde man nog söka tillstånd för ändrade användningsområde om det ska innehålla övernattning också. Men vem vet vad dom som har hyrt gör på sitt kontorsrum.[br][br]Jag hade själv tanke på att hyra kontor och visningsrum på modecenter. Och då hade jag naturligtvis tänkt att övernatta där när jag var och jobbade i Stockholm.
2360
37
Möjlighet att sova över är inte detsamma som att verkligen göra det och för detta behövs knappast någon förändring.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.