Skapa en bilverkstad. hur??

1
Hej! Jag har tänkt mig att starta en bilverkstad.
Min fråga är: hur?
Hur gör jag med anstälda,lön,hemsida,reklam.. hur det ska gå ihop. m.m.

Tacksam för svar
2360
37
Att börja i liten skala med dig själv kan vara bra innan man tänker på anställda.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
Lars är ju inne på helt rätt spår. Det är ju många bilmekaniker som extraknäcker efter jobbet i en liten verkstad. På det sättet kan man bygga upp en kundkrets.[br]Och när man har så mycket att göra så man anser att man tjänar mer på sin egen verkstad än på ordinareie jobb så är det dags att fundera på eget företga på heltid.[br][br]Men glöm för all del inte att räkna med alla skatter, sociala kostnader, moms, försäkringar mm.
5
Det är alltid mycket att tänka på när man startar eget. Inte minst försäkringar. Jag jobbar som företagsförsäkrings-konsult och kan hjälpa dig med vad du behöver. Företagsförsäkrings, ansvar, flytande motor osv. Även för dig som individ. När man är anställd har man en massa försäkringar "gratis", utan att tänka på det. Kostar inget att anlita mig.[br][br]Mvh Joakim Gabay  [email protected]    0707-254042

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.