Sy upp kläder

1
Jag har en afärsidé som går ut på att sälja kläder med en ganska specifik passform och behöver hitta någon som syr upp dessa. Hur hittar jag detta?

Vidare undrar jag hur det går till i själva beställningsprocessen - kommer jag att kunna "designa" kläderna själva? Välja mönster och färger fritt? Eller brukar sömnadsföretagen bara ha fördesignade modeller som man får välja mellan?
162
Verkar ju vara en rätt omständig process. Och vad gör du om kunden uttnytjar sin ångerrätt?
3
Vill också veta, kul att upptæcka att man inte ær ensam om att vela skapa och sælja något nytt och inte samma gamla trasor som redan finns att køpa øverallt :)[br][br]Fick min ide nær jag shoppade men som vanligt inte fann det jag søkte utan bara samma tråk øverallt så jag børjade rita skisser av klæder jag skulle velat køpa och nu vill jag tillværka och sælja dom.[br][br]Tror jag ska sætta mig vid symaskinen sjælv till en børjan før att få sytt de førsta plaggen och kan visa upp.
162
[quote author=Ladysandra link=topic=8582.msg39576#msg39576 date=1303362619][br]Vill också veta, kul att upptæcka att man inte ær ensam om att vela skapa och sælja något nytt och inte samma gamla trasor som redan finns att køpa øverallt :)[br][br]Fick min ide nær jag shoppade men som vanligt inte fann det jag søkte utan bara samma tråk øverallt så jag børjade rita skisser av klæder jag skulle velat køpa och nu vill jag tillværka och sælja dom.[br][br]Tror jag ska sætta mig vid symaskinen sjælv till en børjan før att få sytt de førsta plaggen och kan visa upp.[br][/quote][br][br]Tips åk ner till Bangkok och gå upp i kläddistriktet och knyt kontakter
3
Haha nej jag har hittat firmor nærmre æn så, varfør just bankok? Syr dom så mycket bættre æn vad vi gør?
3
hehe ok
162
[quote author=Ladysandra link=topic=8582.msg39590#msg39590 date=1303442637][br]hehe ok[br][/quote][br][br]Men jag kan ju ge ett litet tips ändå. En thailändsk arbetare kostar kanske 1500:-/mån en Svensk runt 50 000:- inkl alla kostnader. Så det kanske är lite billigare i Thailand

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.