världens Chips smaker och hemsida för nyheter.

1
Hej!
Jag har 2 st affärsider.
1. Jag vill starta en online butik för att sälja världens olika Chips smaker.

2. Vill göra en hemsida som folk kan skriva nyheter i den.

Vad tycker ni? Fungerar det?

Tack på förhand!
119
En intressant idé med världens chipssmaker! Men jag ser följande frågetecken som innebär större eller mindre hinder för dig: [ul][li]Innehållsförteckningar måste vara på svenska.[/li] [li]Du måste kontrollera/garantera att alla ingredienser är tillåtna enligt svensk/eu-lag.[/li] [li]Det är livsmedel det handlar om, så det finns en hel del bestämmelser inom området, vad gäller lokaler och rutiner m.m. Detta är dock inte något hinder egentligen, utan mer en omständighet att ta med i beräkningen.[/li] [li]Du måste ha en viss omsättning på lagret för att produkterna ej ska hinna gå ut i datum. Samtidigt kan du inte ha för lite på lagret eftersom det sannolikt är leveranstid på chipsen från världens alla hörn, och det blir dyrt att ta hem småmängder ofta.[/li][/ul] I övrigt är det en intressant idé! Berätta gärna lite mer om hur du har tänk! /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
9
Hej! Iden är intressant men kan vara tuff. Jag jobbar själv i branchen och kan se svårigheterna i det. Lays chips som är ett världsföretag har fortfarande efter många år i Sverige en sån liten andel att de flesta butiker inte har dem i sortimentet. Själva lagerhanteringen i sig är inget problem då det är torrvaror men dock är hållbarheten inte den längsta på chips samt att de tar stor plats. Transport/leverans till kund är kanske också nått att fundera över /Fredrik
Mångsysslare
Fredrik Eriksson
www.ienkoping.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.