Hur skaffar man pengar till start?

4
Hej!



Här sitter man med diverse idéer.. men vet varken hur man ska ha råd, eller var man hittar kompanjoner.



Jag har alltid velat driva ett eget action event företag. Inga nämda kategorier, men allt för att få kunden att ha en otroligt rolig dag!

Tanken är att man som privatperson eller företag ska kunna komma hit.

Där man får prova på diverse extremsporter eller bara tokiga grejer som man aldrig annars skulle göra.

Möjligen utvecklas detta vidare i form av tema resor och dyligt.



Jag har mina aningar om att man kan ha svårt att gå runt med ett sådant företag till en början.



Därför har jag klurat på ett företag på sidan om, där jag är 110% säker på att man skulle kunna hämta stora pengar till att utveckla event företaget.



Då kanske det är smartast att först starta företaget som gör pengar.



Men då är frågan. Hur lyckas man som fattig student att hitta säkerligen x antal miljoner till att starta något som är idiotsäkert?

Kan det vara möjligt att genom bra presentation skaffa sponsorer och finansiärer? Som är villiga att investera i mitt företag, för att sedan kanske kunna plocka ut viss vinst, samtidigt som man betalar tillbaka?



Alla tipps är välkommna.

Och allt detta är ännu bara funderingar och drömmar. Som förhoppningsvis en dag kan bli verklighet.
9
Visst är det möjligt att hitta investerera för miljonprojekt. [br]Men de ger ju inte pengar till vem som helst. [br]Har du gjort en grundlig marknadsundersökning? [br]Har du någon erfarenhet av branschen? [br]Har någon erfarenhet av affärsverksamhet överhuvud? [br]Kan du tala väl, mycket väl, för din idé? [br] [br]Betala tillbaka??? Jag tror inte att de vill att du skall betala tillbaka. De vill nog att du skall använda pengarna de investerar i företaget (alltså INTE lånar dig) till att bygga ett företag som sedan kan säljas till någon annan för en rejäl slant (hön avkastning på investeringen).
232
[quote="Gill Bates"]Visst är det möjligt att hitta investerera för miljonprojekt. [br]Men de ger ju inte pengar till vem som helst. [br]Har du gjort en grundlig marknadsundersökning? [br]Har du någon erfarenhet av branschen? [br]Har någon erfarenhet av affärsverksamhet överhuvud? [br]Kan du tala väl, mycket väl, för din idé? [br] [br]Betala tillbaka??? Jag tror inte att de vill att du skall betala tillbaka. De vill nog att du skall använda pengarna de investerar i företaget (alltså INTE lånar dig) till att bygga ett företag som sedan kan säljas till någon annan för en rejäl slant (hön avkastning på investeringen).[/quote] [br] [br]Skriv ner en affärsplan med kort/långsiktiga mål... Gör kalkyler som håller och ökar omsättningen i minst tre år.. Sedan behöver du kunna tala för din idé... [br] [br]Sedan finns det olika investerare. [br] [br]En typ föredrar verksamheter som växer snabbt, visar snabbt goda siffror och potential - För att säljas hyffsat dyrt. [br]Andra typer vill se bestående verksamheter för att då gå in som delägare..
M-Daniel Johansson

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.