Skicka-vykort-tjänst på "nytt" sätt. Någon som vill hänga med?

3
Hej!
Jag sitter på en idé som jag tror kan vara rimlig och rolig, men känner att jag behöver någon med mig och lite tips på vägen.

Jag funderar på en tjänst där användare ska kunna skicka egentagna kort med text till vänner och familj. Som ska skickas ut av mig eller någon annan via posten.

Tanken är mycket enkel, jag inhandlar någon "bättre" typ av skrivare, folk laddar upp sin bild och jag skickar iväg den. Jag har då tänkt mig både hemsida och en app för android och iPhone. Det ska kosta en liten summa pengar att skicka detta såklart och det ska vara en snabb, enkel och effektiv betallösning som gör att folk inte drar sig för att det är krångligt. Mitt "problem" är just det här med att starta upp, samt att jag inte har riktigt all kunskap för att kunna göra detta själv.

Jag är en kille på snart 22 år, pluggar i nuläget till Dataingenjör och har en längre tid velat starta upp någon typ av företag. Stort eller litet.

Någon som tror på idén? Någon som känner sig sugen på att haka på? Ställ gärna frågor och kom med förslag osv.

Tack på förhand 🙂
2360
37
Det är som att gå över efter vatten tycker jag. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
13
Menar du ungefär som http://www.posten.se/m/egnabilder ? Eller menar du ett vykort som inte är något vykort utan bara ett kort? Nja... MEN Att göra en iphone-, ipad- och android -app med möjligheten att ta en bild, ladda upp bilden med en "hälsning" som ett riktigt vykort. Det är jag övertygad skulle bli en populär app. Det skulle bli en jäkla massa fysiska vykort av festande ungdomar på ibiza till de strandsatta vännerna hemma i sverige med texten "tjaaa mannen paty everyday, dagz för MeR Bärs man!" Helt klart. Är det någonstans man kan sälja "gå över ån för vatten"-lösningar så är det en pekskärm bort på mobilen. Speciellt om det kostar 15-20 spänn.
3
Väldigt likt postens tjänst men att det blir en app till det också. För tanken är ju då att det ska vara väldigt enkelt för användaren. Fysiska kort är ju faktiskt kul. Jag vet inte vad som är en rimlig kostnad men nånstans runt tio - femton kronor per kort kanske. Jag tänker mig lite att appen skulle kunna funka som så: 1. Meny, välja att ta ny bild eller en existerande 2. Skära ut den del man vill ha så att bilden får vykortsstorlek 3. Skriva in adress + meddelande 4. Ta betalt och skicka Jag tror själv att jag skulle kunna tänka mig att använda en sån här app, mycket smidigt om man är på semester eller dylikt och vill skicka till sin kompis, pappa eller mormor.
3
Jag ber om ursäkt för dålig research då jag nu fann att Posten faktiskt också har en app för detta. Tror det blir svårt att försöka göra något som Posten redan gör och ändå få det funka. Eller?
2360
37
Lite av detta med egen bild som frimärke hade man på posten eller något kontrollerat företag och det var lite annorlunda då för ca 20-25 år sedan. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.