Tips vid marknadsundersökning?

1
Hej! (Om jag valt fel forumskategori får ni gärna byta)

Jag har planer på att dra igång en verksamhet i staden där jag ska erbjuda en viss typ av tjänst till privatpersoner.

Denna tjänst är inte utbredd på orten (eller vad jag vet i övriga Sverige) så marknadsundersökningen kommer främst rikta sig mot om tjänsten skulle vara intressant.

Förutom det så kommer jag fråga om olika vanor, ålder, civilstånd och andra saker jag vill få en uppfattning om hur gemene man ter sig.

Frågan är, ska jag på något sätt diskutera priset?

Antingen säga ungefär vart priset kommer ligga (Då jag inte är helt säker än). Eller fråga vad personen i fråga skulle kunna tänka sig betala för en sådan tjänst. Eller utelämna det helt tills jag får en uppfattning om vad som är rimligt?

Ps. Tror inte på min tjänst till 100% än (därav marknadsundersökningen) så jag utelämnar vad det egentligen handlar om i nuläget. För att slippa ta den diskussionen.

Övriga tips på en marknadsundersökning?
2360
37
Sitter man hemma och försöker arbeta så ringer det om marknadsundersökningar och går man ut och handlar lite mat så är det samma visa. Jag tror jag flyttar ut i skogen och skaffar maten där eller närheten till en lanthandel. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.