starta skrotverksamhet

8
Hej

Jag vill starta en skrotverksamhet men vet inte riktigt hur jag ska komma igång?

Jag har läst ett inlägg på en sida att man kan hämta skrot från olika företag som t.ex. rörmokare, bilverkstäder och byggfirmor.

Här är en länk till sidan:
http://www.hemsidesguiden.com/marknadsfoering/oevrigt/Hur-man-tjaenar-pengar-paa-att-saelja-skrot.php

Jag har lite kunskap om skrotbranschen men jag skulle vilja ha någon person som jag kan bolla lite tankar med.
2360
37
Kombinera med återvinning. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
8
Ja jag har också funderat på det. Att kombinera med återvinning. Har du kunskap eller erfarenhet av skrotbranschen? Isåfall kanske jag kan skriva till dig om jag undrar något?
44
1
Vad för typ av hjälp behöver du ? Jag rekommenderar att slå en signal till någon nuvarande skrot så kanske dom är vänliga och vill svara på lite frågor, dom är trots allt erfarna inom branschen.
MVH ASLAN
8
Jo det är ju sant att jag kan ringa dit. Jag skulle behöva någon som kan svara på frågor om hur man kommer igång med en skrotverksamhet? Typ någon som jag kan maila till om jag undrar något.
2360
37
jag gjorde min första stora affär på det viset att sälja något som man kastat. Jag sålde en tavla föreställande ett örnbo vilket var ganska vanlig då. Jag hade varit på stan flottaste hotel och en man köpte den för 5:- och när jag skulle gå sa han att han inte kunde ta den med sig så jag fick den tillbaka och fick behålla pengarna vilket kunde räcka till 20 bioföreställingar. Mina föräldrar var inte glada när jag kom tillbaka från min lilla affärsresa några km bord och året var ca 1952. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
8
Sen kom jag ju på att man kan starta en mindre bilskrot också. Jag vet vars det står massa bilar. Men hur kommer man i kontakt med dom som vill köpa bildelar? i bilksrotbranschen kan man typ starta med några femhundringar man behöver inte så mycket
3
Det enda "enkla" är nog att börja annonsera, t.ex på blocket. Där är det billigt att annonsera samt att det samlas mycket folk där som söker just bildelar och tillbehör. Lycka till!
www.Norrlandsbilvard.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.