Gratis ide

11
1
1🙂 Som jag skrev tidigare: Boende inom centrala Göteborg som inte har bil men behöver få sina gamla sängar, bokhylla, soffor, vitvaror körda till skroten.
Målgrupp: Hushåll i centrala Göteborg som ej har bil samt inte har lust, möjlighet eller muskler att bära tunga saker.
Pris: Skulle själv kunna tänka mig att betala mellan 400-600 kr beroende av vad som ska slängas och bäras tungt till skroten.
Har man fler saker som ska till skroten bör man kanske sälja i kubik.

2🙂 Tänkte denna ide för många år sen: Bilmäklare: Sålde faktiskt bilar för privatpersoner på 90-talet, detta var en förfrågan om jag kunde göra detta och visst det gick bra. Min ide är att etablera sig som bilmäklare för dom som tycker det är jobbigt att ta tag i denna försäljning.Många är de so avskyr försäljning och som inte kan något om bilar eller inte har tid.
Vet ej om det finns behov av detta idag ??

3🙂 Personer som åker på semester, till sommarstugan, utomlands osv behöver någon som sommartid: klipper gräset, sköter alla blommor inomhus samt i trädgård, tar in eventuell post.
Med andra ord: Samtidigt som man ser efter trädgård och insida i hemmet är detta ett sätt att visa (eventuella inbrottjuvar) att här är folk hemma 🙂

Starta bak och/eller enklare matlagningskurse för barn 🙂 Dom ska bara tycka att det är otroligt roligt 🙂

Starta grupper här på företagande.se 🙂

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.