Jag vill starta eget!

2
2
Jobb är någonting jag grubblar över dagligen och jag har kommit fram till att jag verkligen vill starta ett eget företag. Detta eftersom jag blir mycket mer motiverad att arbeta om jag gör det åt mig själv, istället för att arbeta åt någon annan.

Verksamheten som jag startar kommer jag förmodligen, åtminstone till en början, arbeta med på sidan av mitt ordinariejobb. Jag vill alltså starta mjukt och inte lägga ner mycket pengar på att verkställa en affärsidé.

Jag har ingen aning om vad jag vill starta för verksamhet men jag har intresserat mig för webbshoppar. Min tanke är att rikta in sig på någon marknad (jag vet inte vilken), hitta några stadiga tillverkare som man kan köpa in varor från, för att sedan sälja varorna genom en webbutik.

Då jag inte har någon lagerlokal att förvara varor i så har jag tänkt köra på drop shipping.

Jag har en kompis som också är väldigt intresserad av att starta en egen verksamhet tillsammans med mig, men ingen av oss har någon erfarenhet av företagsverksamhet så vi bollar endast dåliga affärsidéer med varandra och har nu fastnat på webbshop.
80
Hej, kul att du vill komma igång i dessa banor. Jag satt i samma sitts för ett tag sen och nu första maj kör jag igång på hel tid så gott som. Älskar livet, motiverad och inte en sjukdag i sikte! Det bästa företaget man kan starta är tjänsteföretag, dom har oftast inga kostnader och får därmed bara vinst på allt man gör. Däremot den banan du är inne på med webshop, om du hittar rätt produkter att sälja, något som alla vill ha, som man köper kanske mycket och ofta så är webshop en bra ide. Speciellt om du kan få det drop shippin. Finns ju även många bra open source webshopssystem etc så du kan hålla nere kostnaderna. Lycka till och ser fram emot vad ni skall sälja!
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå
2
2
[quote="ladoo" post=46792]Hej, kul att du vill komma igång i dessa banor. Jag satt i samma sitts för ett tag sen och nu första maj kör jag igång på hel tid så gott som. Älskar livet, motiverad och inte en sjukdag i sikte! Det bästa företaget man kan starta är tjänsteföretag, dom har oftast inga kostnader och får därmed bara vinst på allt man gör. Däremot den banan du är inne på med webshop, om du hittar rätt produkter att sälja, något som alla vill ha, som man köper kanske mycket och ofta så är webshop en bra ide. Speciellt om du kan få det drop shippin. Finns ju även många bra open source webshopssystem etc så du kan hålla nere kostnaderna. Lycka till och ser fram emot vad ni skall sälja![/quote] Jag vill inte snöa in mig på webbshop så jag är öppen för alla förslag! Det verkar som att du äger ett tjänsteföretag. Har du lust att berätta lite mer om din verksamhet?
50
1
Det låter som att du har en stark önskan att starta något, och det är absolut en bra drivkraft. Men jag tror du behöver fundera på vad du ska göra. Ska du göra det vid sidan av ditt jobb är du inte så beroende av att få in pengar på en gång. Däremot krävs det mycket energi för att ha både jobb och företag, så jag tror det viktigaste för dig är att fokusera på något du tycker är roligt. Så istället för att tänka på vilken typ av verksamhet det ska vara, eller vad man kan tjäna pengar på. Så kan det kanske vara en ide att drömma lite och tänka på vad du skulle vilja lägga din tid och energi på. Och utifrån det se hur du kan tjäna pengar på det som intresserar dig.
80
Ja jag driver tjänsteföretag, en webbyrå. Ladoo Webbyrå, vi erbjuder tjänster inom webutveckling och design, till privatpersoner, företag och organisationer. Vi gör alltså allt från hemsidor, websystem, webappar och olika design saker som logotyper, webdesign m.m. Att driva tjänsteföretag är riktigt bra tycker jag då man oftast kan hålla kostnader nere, du kan jobba var som helst och behöver inte köpa in massa produkter som skall säljas. Just webbyrå är klockrent, kunskap och en dator så är man så gott som fit for fight!. typ. Man kan jobba hos kunder, man kan jobba hemma, eller om man vill storsattsa kan man självklart fixa lokal också, bra om man blir fler :). Med tjänsteföretag kan man gå in med minimalt med pengar och tid, och därmed bygga från grunden långsamt. Inga direkta krav på att sälja om man har ett vanligt jobb och driver företaget vid sidan om. Men som ovan skriver, tänk igenom ordentligt vad du vill göra, att starta företag och sen inse att nja var nog inget för mig och vill testa på annat typ av företag visst det går men man måste tänka att för ett företag skall bli lönsamt så är det en väldigt lång process, inte 2 månader och kanske inte på 1 år heller. Har en föredetta kollega som driver kamera övervakningsföretag dom har nu efter 3 år börjat kunna ta ut sina första ordentliga löner :).
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå
28
Hej! Jag är programmerare med många idéer som är trött på att utveckla och bygga upp idéer själv. Söker en eller fler att teama med. Kanske vi kommer på något vi kan bygga upp tillsammans, eller så kanske ni är intresserade av att haka på någon av mina befintliga idéer. Testa gärna söka efter hälsoresor -> Så borde hälsroeseguiden komma upp -> En sida som jag alltså byggt upp och designat själv.. jag vill hitta andra som kan tänka sig ta på sig säljansvar och marknadsföringsansvar, men självklart att vi ses och pratar om idéer kring allt i verksamheten. Hör gärna av er: [b][email protected][/b] Gäller även dig som nu har ramlat in på denna tråd som vill teama med en programmerare för att bygga upp en idé du har eller som kan tänka dig hoppa på en befintlig idé.
www.bunko.se - Träffa nya vänner www.hyrakontorsplats.nu - Hyr ut kontorsplats www.massagemotorn.se - Hitta massör www.hälsoreseguiden.se - Åka på hälsoresa? www.gratisikoner.se www.victoriawagman.se
14
3
Det låter som om du "kommit fram" till något väldigt intressant. I början har man tankar men kanske saknar mod att våga. Jag var i precis samma sits som dig... Jag tänkte mycket... Det är bra. Låt tanken mogna. Läs böcker i ämnet. En bok jag fastnade för var Rich Dad Poor Dad. Mycket inspiration. Mycket kul! Väldigt givande. Läs hur andra har tänkt som gjort det du vill göra. Lycka till!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.