Jag har en idé, men...

207
3
Jag har en idé, en ganska unik i sitt slag.
Men vet inte riktigt hur jag ska tjäna pengar på det hela då sajten i stort handlar om eller omfattas av en multisökfunktion mm.
80
Om du kan berätta lite mer så kanske vi kan hjälpa dig hitta lösningen :).
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå
207
3
Nja, det är ju det som är lie roligt - jag kan ju inte berätta min affärsidé ;-) Sajten omfattas i stort sett av en sökfunktion som listar info från flera olika håll. Men som ett ex: söker du efter iPhone skal i Jönköping så ska du få alla träffar på iPhone skal som säljs av butiker och/- eller privatpersoner. Kopplingar med butiker, butikssajter, annons/auktionssajter o s v.
338
25
Du behöver inte vara så rädd att någon själ din ide. 1000-tals har säkert redan kommit på samma eller liknande. Utmaningen ligger i att förbättra den och det gör du snabbast och enklast med hjälp av input från andra ;) Nästa utmaning ligger i att få ut den på marknaden och det är där som de flesta misslyckas eller väljer att inte förverkliga den. Kostnaderna springer lätt iväg. Det blir mindre kostsamt om du förbättra iden innan du lanserar den. Vad är nyttan för mig som kund?
207
3
Ja iof. Det handlar om att du som kund ska kunna hitta det du söker på ett ställe via en integrerad nischad sökmotor mot just något specifikt i stället för att du zappar runt bland ett dussin nätbutiker och letar. Med hjälp av den sajten ska man framförallt minska antalet klick och du som kund ska kunna söka och få fram alla butiker som säljer t.ex "Svarta iPhone skal", sökningen söker också igenom nätbutiker - resultatet presenteras på sajten man söker från. besökaren och/- eller Kunden klickar sig vidare till nätbutik etc. Något sådant lite kort så där, sajten ska förstås också innehålla lite annat på sikt.
1468
246
Men såna sajter finns väl redan en massa? Jag har en kompis som jobbar på ett företag som sitter och pluggar igenom hemsidor och sammanställer på nåt liknande sätt som du beskriver. Jag tror säkert ideerna är bra.. men frågan är alltid hur man ska tjäna pengar på det. Så fort man nämner att nåt på nätet kostar, så ryggar folk direkt.
207
3
Det gör det säkert, men så är det med allt i dag, - nästan. Men det finns inget liknande inom den "nischade" kategorin som jag har tänkt mig där målgruppen är ganska stor. Och jag vet av egen erfarenhet att jag zappar runt bland flera sajter. Det är just p g a detta som jag funderade lit kring en eventuell webbplats. Det kommer inte kosta något att använda själva sidan i sig. Och andra sidan om inte annat - så kan man ju använda sig av sidan för privat bruk ;-)
87
5
Hej, Jag håller med Janeo i början där.. du var lite väl "kryptiskt" med förklaringen i början. Dock bra att du förklarade lite mer efter det:- Det låter lite som samma idé som annanonskartan.se En tjänst som jag "upptäckte" i förra veckan. Tror rent av att den annonserades här på foretagande.se Just den sajten är kanske inte direkt så du menar.. men själva tänket kring funktionen är det jag syftar på.
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
207
3
Finns säkert några hundra exemplar på liknande sajter. Men ungefär något sådant. "fast nischad" + integration med moderna kanaler och anpassad till olika skärmtyper... Men bara för att en idé redan finns betyder det inte att man inte kan göra om det bättre själv.., eller t. om uppfinna hjulet ännu en gång till - likaväl som alla andra gör det! Det är ju i stort sett så det fungerar företagare emellan på den verkliga marknaden :D :giggle

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.