Företagsnamn, Hjälp!

7
5
Jag är på g att starta upp en enskild firma där jag ska erbjuda utbildning i förebyggande arbete gällande alkohol- och narkotikarelaterade problem. Utbildningsmaterialet är Prime for life. Jag tänker vända mig till företag, gymnasieskolor, kommuner etc.
Jag har dock total idétorka. Kanske finns det någon här inne som har några bra idéer??
43
3
Det låter spännande. Vill du precisera lite mer kring vad utbildningarna ska innefatta. Vad är ditt unika säljargument? Varför ska kunderna köpa just dina tjänster?
http://www.trygghetinnovation.org
367
46
Vad är det som gör att PFL skulle fungera bättre nu? Kriminalvården har ju testat detta i flera år och lagt ner programmet därför att det inte haft önskad verkan. Tvärtom har det haft motsatt effekt: -Risken för återfall i rattfylleribrott t.ex. har t.o.m ökat visar KRMV:s utvärdering. HR-folk, skolor och socialsekreterare har bra koll på sådana här rapporter och du har nog en uppförsbacke här. Du måste ha "bra på fötterna" byta namn på produkten hjälper inte. PFL marknadsförs här och var i världen som s.k. evidensbaserad terapi. Det uttrycket vill jag alltså p.g.a. ovanstående avråda från. Naturligtvis är det bra med alkohol o drogupplysning till sådana personer som INTE testat sprit och droger i större omfattning. Med då finns det ju både effektivare och billigare metoder än PFL.
Redaktuellt
7
5
[quote="Imre Randin" post=49627]Vad är det som gör att PFL skulle fungera bättre nu? Kriminalvården har ju testat detta i flera år och lagt ner programmet därför att det inte haft önskad verkan. Tvärtom har det haft motsatt effekt: -Risken för återfall i rattfylleribrott t.ex. har t.o.m ökat visar KRMV:s utvärdering. HR-folk, skolor och socialsekreterare har bra koll på sådana här rapporter och du har nog en uppförsbacke här. Du måste ha "bra på fötterna" byta namn på produkten hjälper inte. PFL marknadsförs här och var i världen som s.k. evidensbaserad terapi. Det uttrycket vill jag alltså p.g.a. ovanstående avråda från. Naturligtvis är det bra med alkohol o drogupplysning till sådana personer som INTE testat sprit och droger i större omfattning. Med då finns det ju både effektivare och billigare metoder än PFL.[/quote] Nu var det iofs inte det jag frågade om, men för att klargöra så har jag koll på det. Prime for life marknadsförs INTE som någon terapi och det ska inte ses som behandling överhuvudtaget. Prime for life är ett program för att förebygga alkohol- och narkotikaproblem. Det syftar till att få människor att tänka till över sina alkoholvanor innan man passerat gränsen för beroende. Ja, kriminalvården har slutat köra det och har de använt programmet som behandling är det kanske inte så konstigt om det inte ger någon effekt. Personerna inom kriminalvården kanske har ett beroende och som sagt, det är inte anpassat för behandling. Inom försvarsmakten kör man prime for life regelbundet och det är krav på att alla anställda ska gå det, i just förebyggande syfte.
64
11
[quote="s84" post=49629][quote="Imre Randin" post=49627]Vad är det som gör att PFL skulle fungera bättre nu? Kriminalvården har ju testat detta i flera år och lagt ner programmet därför att det inte haft önskad verkan. Tvärtom har det haft motsatt effekt: -Risken för återfall i rattfylleribrott t.ex. har t.o.m ökat visar KRMV:s utvärdering. HR-folk, skolor och socialsekreterare har bra koll på sådana här rapporter och du har nog en uppförsbacke här. Du måste ha "bra på fötterna" byta namn på produkten hjälper inte. PFL marknadsförs här och var i världen som s.k. evidensbaserad terapi. Det uttrycket vill jag alltså p.g.a. ovanstående avråda från. Naturligtvis är det bra med alkohol o drogupplysning till sådana personer som INTE testat sprit och droger i större omfattning. Med då finns det ju både effektivare och billigare metoder än PFL.[/quote] Nu var det iofs inte det jag frågade om, men för att klargöra så har jag koll på det. Prime for life marknadsförs INTE som någon terapi och det ska inte ses som behandling överhuvudtaget. Prime for life är ett program för att förebygga alkohol- och narkotikaproblem. Det syftar till att få människor att tänka till över sina alkoholvanor innan man passerat gränsen för beroende. Ja, kriminalvården har slutat köra det och har de använt programmet som behandling är det kanske inte så konstigt om det inte ger någon effekt. Personerna inom kriminalvården kanske har ett beroende och som sagt, det är inte anpassat för behandling. Inom försvarsmakten kör man prime for life regelbundet och det är krav på att alla anställda ska gå det, i just förebyggande syfte.[/quote] +1 Fortsätt på, detta är ett fint och bra intiativ. Ska ta mig en fundera över namnet, återkommer. Behöver du hjälp med att skapa vektoriserad logga så kontakta mig!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.