VSDG-[Virtual simulation donation game] - GoDonate

6
3
GoDonate världens första idéella donationsspel som kommer göra det roligare, säkrare och enklare att donera pengar världen över, vissa kommer se hemsidan som statistik medans andra kommer se det som ett spel, du ska kunna vakna upp en morgon och donera via din mobil ipad eller dator den summan du vill och veta att hela den donerade pengen kommer fram.

när Projektet är komplett kommer mer än 100% av de donerade pengarna komma fram samtidigt jag kommer kunna betala ut löner till det som volontär arbetar.
Varje donations som görs kommer du kunna välja att se en reklamfilm efteråt om du vill och den reklamintäkten kommer doneras med i pengarna

Genom att ha en gift knapp på hemsidan kan man ge pengar åt det som volontär arbetar.
Wikipedia har gåvor på 30-40 miljoner årligen och går allt som det ska så hoppas jag att man kommer upp i 20% av dessa och använda de pengarna att betala flygbiljetter alternativt pengar åt det som väljer att volontär arbeta på plats

Genom att ha ett Special thanks to meddelande på hemsidan så kommer Multinationella bolag världen över kunna ställa upp och supporta avgifterna för PR för att uppnå mer än 100%
Server kostnader transaktionskostnader support M.M

Min idé skulle kunna ge alla barn i världen utbildning och mat samt första hjälpen om alla i världen donerar via mitt system som bygger fullständigt på solidaritet.
Eftersom pengar inte går i fickorna på chefer

min idé kommer göra så multinationella bolag kommer vilja donera pengar för PR och kända människor kommer vilja donera för att visa sig solidariska.

om bolag X donerar mest till Ghana eller något annat land så får det sin logga och namn på landet vilket är bra PR för dem.

Jag vill göra förändring i världen och min idé är starten på den eran som kommer förändra världen till en bättre plats.
"jag kan inte göra allt men alla i världen tillsammans kan vi göra något för att uppnå detta. att alla barn i världen får utbildning mat och första hjälpen
du ska även kunna välja om du vill ge pengar till utbildning mat eller första hjälpen hur mycket, när du vill hur du vill

Ett exempel som jag snabbt knåpade ihop hur sidan ska se ut.
(gift knappen ska va ovanför jordgloben)

på jordgloben ska man kunna följa alla doneringar 24/7 så det ser ut såhär när i realtid
http://www.flightradar24.com/

Man ska kunna klicka på varje donation och se vem som har donerat
Även kommer företag kunna köpa PR platsen på alla flygplan är det någon som gör det så lägger dem in X kr per donation extra
när du donerar till gift knappen kommer en rymdraket åka från jordgloben till giftknappen

Namn på företaget(pr platsen)
Vem som har donerat(med namn , eller med nickname)
hur mycket (hur mycket personen har donerat)
vart personen har donerat
till personen har donerat

självklart ska det finnas öppna användare, restriktions användare och anonyma användare

Öppna användare är att du står med ditt namn hur mycket du har donerat
Restriktion då bestämmer du helt själv vad du vill visa för information
utan användare alternativt bara nickname

Du ska kunna samla poäng medaljer i grupper med vänner

Exakt vilka ännu har jag inte kommit på men några exempel

bjud in 5 vänner och få invite medal
donera 20 gånger få donation medal
donera till 10 olika länder få giving medal
Donera 1000kr få honour medal
Den svåraste medaljen att få är World domination då ska du ha donerat mest till hela världen och lyckas hålla det så mer än 12 timmar.

Jag skulle behöva hitta någon som kan hjälpa mig igenom med mentorskap genom detta projekt samt hitta någon som kan hjälpa mig att göra en fullständig affärsplan så jag kan ansöka om bidrag för att börja utveckla det.
bor i sthlm
Jag kommer inte ta ut någon vinst från detta system. för jag tycker ingen ska tjäna pengar på välgörenhet

Jag tar gärna emot frågor / feedback!
1
1
Hallå. Den här killen har debatterat sin affärside på ett annat forum där kanske inte alla har erfarenhet av företagande. Jag har bla kritiserat idéen men eftersom vi tycker det är kul att titta på varandras affärsidéer hopas jag ni völkomnar honom och feed backar honom här. Jag tipsade bla om foretagande.se så jag är glad att du Snuggles tog dig hit. Det här är en bra site att diskutera på. Kan också tipsa dig om entreprenörsgrupper på Facebook där man hjälper varann. Så ge honom lite feed back nu folks.
6
3
Abcdefghijkl
338
25
Nu ska du inte bli bitter ;) Hur ska du garantera att pengarna kommer fram och inte försvinner? Det vill ju alla välgörenhetsbolag garantera men inte korrupta länder händer saker och mutor och annat kan behövas för att få något utfört alls. Annars tror jag på idén med poäng och speltanken bakom.
6
3
varför jag må låta bitter är för att jag har sökt i snart 2 års tid efter bidrag från regeringen, riskapitalister affärsänglar , olika andra ställen så som vinnova mm men alla skrattar i princip bara åt mig eftersom jag är rätt introvert människa jag gillar inte att ta för mig.
338
25
Visst borde de gå att minska svinnet, särskilt när man jobbar med sådana saker. Har själv haft diskussioner med folk om löner till VD´s och ledare för liknande organisationer. En del resonerar som att det spelar ingen roll hur stora löner som betalas ut så länge VD:n gör ett så pass bra arbete att det blir plus i slutändan. Jag tror dock att det bör finnas personer som inte gör detta för pengarna. Entreprenörer och före detta företagsledare som vill göra skillnad i världen. Kanske håller det på att ändras. Hur har tänkt komma vidare? Vad är det du söker? Har du skapat en hemsida eller något annat? För att få folk och finansiärer att nappa så behöver du nog satsa själv först. Kanske är det därför du inte blivit bemött som du hoppats på.
6
3
Möjligt. pengarna är menat att gå till hemsida och flashfilm och lite annat för att kunna bygga upp konceptet och visa alla hur det ska funka i praktiken. När väl detta system är klart så kommer jag troligtvis att starta mina andra företags idéer via att söka om lån för dom. (har 4 andra företagsidéer jag vill göra) men denna är troligtvis den billigaste av dom och har jag visat att jag har lyckas med denna är det sannolikt inte svårt att få lån till dom andra.
6
3

Bump.

 

Jag vill bota världens barnfattigdom och jag är redo att sälja konceptet till Google.

 

Google donate för 50miljoner skattat

Men det måste sikta på att minst 101% men helst 110% av pengarna kommer fram till destination

 

Jag anser att jag har patent på systemet eftersom det är så bra beskrivet med tydlig visualisering. Jag har även gjort att du kan samla pengar på hemsidan via undersökningar och donera det pengarna.

Jag vill även lägga till att jag kan gå via Kickstarter om jag får ett startkapital på 50tusen för en animerad film.
6
3
Alltså jag har gjort ett system som gör att de utan pengar kan också hjälpa till genom göra undersökningar så man samlar pengar att donera.
S​​​​olidariskt
Är ingen sugen på hjälpa mig med50 tusen eller en animerare för att göra en film till Kickstarter för snygg presentation.
Skulle typ kunna ge tillbaka pengarna efter Kickstarter......
ETt PR krig för alla världens företag och ett solidariskt
(Nu skriver jag inte mer)
 

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.