Behöver feedback till min affärsidé!

1
Hej,
Nu är det såhär att jag har studerat väldigt mycket kring eget företagande och fått massor av tips från andra egen företagare som har lyckats.
Det har alltid varit en dröm för mig att skapa ett eget företag men har inte riktigt gjort så mycket för att den drömmen ska bli sann, tills nu.

Jag studerar mitt första år på kth i stockholm just nu och har tänkt lite kring affärsidéer osv. Min affärsidé lyder: att jag hjälper/lagar folk som har problem med datorer, mobiler, tablets osv.
Jag har lagat väldigt många datorer och iphones/androids tidagare så jag har kunskap inom detta. Jag har inga planer just på att hoppa av skolan, jag vill hellre styra denna verksamhet vid sidan om plugget.

En till fråga: vad tycker ni om boken Rivstart av Stefan Ekberg? Är det något som är värt att skaffa?

Tack!

Mvh
Rand
1009
206
Hej. Låter spännande. Du får fundera på om du vill jobba i en butik eller ute hos kunderna. Har du en lokal kostar det en del samt att du måste bestämma öppettider (som kanske krockar med studierna). Ska du ut till kunder får du räkna med kostnaden för resa. Du får räkna lite på det. Att åka hem till en kund för att laga en mobil som är 2 år kanske inte är värt det.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
13