Vad tycks om min Affärsidé? (2017)

Anonym
Hej!

Jag är gymnasiestuden.

Min affärsidé går ut på att bygga moderna och proffesionela hemsidor i webbhotellet Wix.com"s webdesign verktyg. Jag har mycket erfarenhet.

Tanken är att personligen träffa småföretag där jag bor och säljs mina hemsidor. Jag tänker mig: Frisörer, Restauranger/Pizzerior, butiker m.m

Pris tänker jag ta 1500 - 2000kr för en sida med där ".wixsite.com" samt 2 små wix reklamer. Engångskostnad

2000 - 2500kr för en med helt valfri domän men med två små wix reklamer. Engångskostnad

3200 =< x
För en valfri domän, inga wix reklamer men en kostnad på 990kr per år. Där första året ingår.

Vad tror ni, kommer det gå? Mitt huvud argument till att t.ex frisörer borde ha en hemsida är att de då hamnar högre upp på Eniro/Hitta.se där de får många kunder.
1009
206
Hej, När jag ser priset tänker jag att det kanske är lite lågt för att kunna leva på. Men ska du göra det vid sidan av gymnasiestudier så kanske det räknas mer som en hobby och extrainkomst. Men rent prismässigt, här får du nog räkna lite på hur mycket tid du kommer att lägga ner på en kund. Du kanske måste jobba med reklam, träffa 5 kunder osv för varje kund du får. Sedan kanske det tar 5 timmar att göra en sida inklusive tiden att gå igenom det med kunden. Dela sedan priset med den tiden så kanske du hamnar på tex 100kr/arbetad timme före skatt. Men visst. Som hobby och intresse och i uppstarten kan man ju tänka sig en lägre "lön".
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.