Investera i hus

Anonym
Hej min fundering är att investera i hus där jag bor eftersom bostadsbristen här är sky hög.
Min idé är att köpa ett hus dem kostar under 500. 000 kr här för en villa på ca 100kvm
Sen tänker jag hyra ut dessa.

Min fråga är hur många hus får jag äga och hyra ur som privatperson!?
Man får dra av 40. 000kr om året + 20% gäller det både privat och om jag äger husen som företag?

Tack
Anonym
Ursäkta - men du får naturligtvis äga hur många hus du vill. Köp om du har pengar! Säker bra business.
1
Absolut de har jag koll på men hur många. Får jag hyra ut som privatperson
367
46
Ja ingen kan hindra dig att äga flera fastigheter och hyra ut vad du vill. Men skall du köra helt "privat" utan någon bolagsform så måste du ha en alldeles pedantisk ordning och reda på papper, lagar,- koll på hyreslagen, gott om tid för administration o.s.v. Sannolikt finns det företagsformer som gör det lönsammare- och framförallt enklare och tryggare att äga fastigheter. Men sådan vet t.ex. Ingwar Wogenius här på forumet mer om. En investering i en konsultation med honom om bästa upplägget är sannolikt en lönsam åtgärd. Imre R
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.