Antal uppdragsgivare?

14
Jag är 16 år och funderar på att starta ett eget företag. Jag vet dock inte om skatteverket skulle anse att jag var anställd. I korta drag skulle företaget bedriva lokalvård, och försäljning av lokalvårdsprodukter etc, men med endast 2 kunder. Är detta möjligt, eller anser skatteverket att jag då egentligen är anställd?
aceman
822
48
Det ska inte vara några problem att få igenom din f-skatt om du har två uppdragsgivare. [br]En ändring är även på gång där det ska räcka med en uppdragsgivare. [br] [br]/Patrik
14
Okej tack för svaret! :roll: Kom också att tänka på, spelar det någon roll vilka uppdragsgivarna är? I mitt fall skulle de förmodligen vara, mina föräldrars företag, och mina föräldrar privat. Spelar det någon roll?
aceman
2360
37
Tidigare var det 3 st minst och om en hade 80% eller mer ansågs man som anställd, men med Perssons nya giv Firma med ett uppdrag har väl tiderna förändrats.[br][email protected][br]Start av företag och ekonomistyrning
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.