Tillverkning Polen, försäljning B2B

Anonym
Hej!

Jag jobbar med försäljning B2B åt ett tillverkande företag. Nu är det så att jag funderar på att försöka få exklusivitetsavtal med ett företag i samma bransch i Polen. Jag skulle ge offerter och tillverka i Polen och leverera här i Sverige.


Jag vill inte jobba som handelsagent åt företaget i Polen utan sälja i eget namn. Företaget i Polen har inte försökt marknadsföra sig i Sverige och har inga kontakter här så jag ser en stark drivkraft att jobba med mig som har kontakter. Det jag saknar är kapital men jag hoppas att locka till mig en kontakt jag har här i landet.


Fallgropen jag framförallt ser är att min samarbetspartner i Polen skulle börja sälja till mina kunder direkt efter en tid. Å andra sidan kan man vid den punkten hoppas att man har resurser att starta egen tillverkning.
3
Låter intressant. Inom vilken bransch är du i?
1
1
Hej! Nu känner jag inte till vilken bransch det gäller men vill ändå tipsa om hur jag hade gjort. Håll din kund hemlig för din polska leverantör fram tills att du har ett flertal kunder och gör flera beställningar. Ta först emot beställning samt betalning från din kund. Gör sedan en beställning hos din leverantör i Polen men skicka produkten/produkterna till dig själv och levera sedan vidare direkt till din kund :)
/Basem

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.