Vad göra med stor fastighet, 4 stora hus?

0
Hej forumet!

Jag har kommit över en fastighet, eller det är nästan som en liten by 🙂

Fastigheten är belägen i södra Norrland ca 3 mil från större stad och den består av paviljonger ca 30 rum (tidigare äldreboende),
stort timrat 2,5 plans villa med jordvärme,
ett större hus på ca 1000 kvm2 direkt-el men renoverat av kommunen för några år sedan (typ som ett mindre sjukhus),
ett mindre lägenhetshus. (dåligt skick)

Det finns också garage, snickeriverkstad samt möjlighet att köpa en nedlagd bondgård för ett par 100k nästa år som gränsar till nuvarande fastighet.

Vad ska jag göra med detta? Hur får jag in pengar direkt för att klara månadskostnader?
Är utbildad socionom, starta boende?

Tack för svar.
Doja
2
1
Besöksnäringen ökar med mer än 10 procent varje år i Sverige just nu. Om det ligger vid en fin insjö i Norrland eller kanske skidbacke i närheten skulle jag nog satsa på att starta någon typa ab hotell, vandrarhem eller bed and breakfast. se om du kan få ordning på någon del av lokalerna och börja med att hyra ut en del. Registrera dig ute på [url=https://join.booking.com/a/1285928]bookings.com[/url] och se vad det ger.
367
46
Hej David hur har det gått? Eftersom du är socionom så har du ju ett viktigt försteg när det kommer till möjligheterna att bli godkänd av IVO. för boende: Stödboende. LVM o likn. Enda problemet här är att godkännandeprocessen kan ta tid och framförallt tiden det tar att "infomera in" kunskapen bland kommunerna & ev Krimv. om det nya boendet som kan ta ett halvår eller mer innan de första klienterna flyttar in. Lite beroende om du stannar vid stödboende eller går vidare i LVM Lycka till Imre
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.