Tidig marknadsundersökning för att testa idé

Skapad - Senast uppdaterad
Inlägg: 0
Hej,

Jag håller på att bygga en prototyp för en digital tjänst som jag tror har potential då det inte finns något liknande i denna form på marknaden idag. Jag har ännu inte startat ett företag och jag är anställd. Innan jag startar företaget och informerar min arbetsgivare skulle jag först vilja kolla av intresse och betalningsvilja på marknaden för tjänsten. Minst 1000 e-postadresser skulle jag vilja skicka ut till. Kan man göra detta utan att ha startat företaget och hur gör jag det i så fall enklast och mest kostnadseffektivt?

Hoppas det finns någon här som kan ge mig lite vägledning ?

Jenny
Inlägg: 350
Tack mottaget: 28
#41024
Hej Jenny!
-Alltid spännande med något nytt!
Visst kan du sända ”säljbrev” till vem du vill när du vill.
Du kan naturligtvis köpa en bunt adresser till företag med sådan
profil som du söker men resultatet blir nog inte bra.
Bäst resultat får du om du handplockar och gör en egen lista.
Och skickar ett 25-tal brev om dagen.
Smartast är väl att skriva till företag som har mest nytta av den
tjänst som du erbjuder.

Jag skriver säljbrev medvetet för det hela är meningsfullt enbart om
din tjänst gör så att mottagaren ”tjänar på”, ”vinner tid”, ”får gladare
medarbetare”, ”lyckligare kunder ”eller på annat sätt påtagligt och
positivt förändrar hans tillvaro.
Skriv för allt i världen hellre det än hur din tjänst fungerar
rent tekniskt.

Skulle din arbetsgivare ta illa upp om det kom till allmän kännedom?
Skulle han uppleva att ni konkurrerar?
MVH.
Imre

redaktuellt.n.nu
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.