Hur funkar det att öppna AB men skulder hos KRM ?

0
hej.
som rubriken lyder, så undrar jag hur det fungerar att öppna ett AB när man tyvärr har dragit på sig skulder hos KRM.

Som ett AB, är min privata och företagsekonomin separerade? men hur mycket kommer mina privata skulder påverka mina möjligheter för att få tillexempel lokal, leasa bil m.m ?

Jag har en partner som kan vara med i bolaget och stå med som ordförande om det skulle behövas, är det att rekommendera?

om man är två st i ett AB, behöver man betala 50.000kr var ? eller är det hela summan för att få öppna det ?

Tack på förhand.
Mvh Lisa Nilsson
1
Hallå, Svårt att säga att jag inte är expert på ämnet. Dessutom råder jag dig att ringa till rådgivare som är mycket kompetenta, helt enkelt göra en begäran, det kommer inte att kosta dig dyrt. [url]https://en.wikipedia.org/wiki/The_Common_Guild[/url]
1
Inte alls, Köp en färdig bolag. Tillsatt en VD som inte har skulder och byt ut styrelse. Sedan är det bara och köra
1009
85
Hej, Det är krav på minst 25000 kr i aktiekapital nu. Totalt. Att starta ett AB ska inte vara ett problem enbart för skulder. Man får däremot inte vara i konkurs om man ska sitta i styrelsen. Vissa leverantörer kan kolla upp ägaren, men det är väl kanske i starten det är vanligare. Har man en bra historia i bolaget så går man normalt på det. Det kan ju ändå finnas andra delar som skapar problem med KRM. Finns väl risk att de utmäter saker av värde som du äger och då kanske tittar på bolaget.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.