affärsidé?

32
En affärsidé för en låsas företag som är ett UF företag som kommer att utföra tjänster åt privatpersoner i form av gräsklippning, barnpassning, inköp och snöskottning
då har jag påhittat detta kolla om det ser bra ut ifall inte ge skriv ner din affäridé till deta

Markservice Ufs affärsidé är att erbjuda en rimligt utförliga tjänst till privatpersoner


samt tre organistioner som har till uppgift att hjälpa och stödja småföretag vilka är de??
2360
37
Jag hjälpte en person att komma igång med detta för 40 år sedan och nyligen när jag pratade med honom berättade han att det rullade på som vanligt. Du kommer att ha fullt upp med det mest märkliga saker så sätt igång.

Tips: 32 bra affärsidéer
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
32
[quote author=lars arenander link=topic=2404.msg9193#msg9193 date=1180284762][br]Jag hjälpte en person att komma igång med detta för 40 år sedan och nyligen när jag pratade med honom berättade han att det rullade på som vanligt. Du kommer att ha fullt upp med det mest märkliga saker så sätt igång.[br][/quote][br][br][br]Vad snackar du om? detta e bara låssas det e ingen riktig, jag behövde bara hjälp med om affäridén passade in till det företag och den andra frågan skulle besvaras
2360
37
Det finns väl fler än du som kan ta del av detta och det är bra. Men fortsätt låssas du.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
32
[quote author=lars arenander link=topic=2404.msg9200#msg9200 date=1180297190][br]Det finns väl fler än du som kan ta del av detta och det är bra. Men fortsätt låssas du.[br][/quote][br][br][br]HAHAaha ja svär du e skön du  ;D "Men fortsätt låssas du."
205
1
I en affärsidé ska man i ett par meningar kort beskriva vad ni ska göra. I den affärsidén du skriver, "Markservice Ufs affärsidé är att erbjuda en rimligt utförliga tjänst till privatpersoner", förstår man inte vad för slags tjänster ni erbjuder. Ett exempel på en affärsidé skulle kunna vara: "Markservice UF erbjuder privatpersoner hushållsnära tjänster till ett lågt pris. Exempel på tjänster är snöskottning, barnpassning, gräsklippning och matinköp. Vi är lokalt förankrade och sätter stor vikt vid den personliga kontakten."[br][br]Inte den optimala formuleringen, men man fattar vad ni håller på med och vad som är viktigast för er. Googla gärna efter andra affärsplaner att hämta inspiration från. Det finns många sidor som handlar om nyföretagande och som ger tips på hur man utformar en affärsplan.[br][br]Exempel:[br]http://redaktionen.se/lyssna.php[br]http://www.almi.se[br]http://nyforetagarcentrum.se/ (under fliken "Starta eget")[br]och inte minst under "Guider och verktyg" på den här sidan.[br][br]Jag hade själv ett UF-företag för flera år sedan som gjorde egenutvecklade bpm-räknare som vi sålde till Friskis&Svettis och aerobics-instruktrörer. Det var spännande och ganska lärorikt, hoppas det går bra för er!
32
tack för svar...men vilka organisationer som har till uppgift att hälpa och stödja småföretag,...tack!
456
1
Hmm, tycker detta låter som ett skolprojekt...?
32
[quote author=DEJI link=topic=2404.msg9221#msg9221 date=1180381785][br]Hmm, tycker detta låter som ett skolprojekt...?[br][/quote][br][br][br]ursäkta att du så illa upp men det har inte med skolan och göra, jag vill bara lära mig saker o ting på detta forum och om det är så att det är skolgrej som du tror begår man inte brott om man ber om en hjälp som man ska få
456
1
Men visst har det med skolan att göra... :roll:
32
[quote author=DEJI link=topic=2404.msg9224#msg9224 date=1180385398][br]Men visst har det med skolan att göra... :roll:[br][/quote][br][br]men det ska du [color=red]"Piiiiip"[/color] skita i...skaffa dig ett liv ,,,,förstör inte tråden[br][br][color=red]fltk, den tonen är onödig och accepteras inte här på forumet . Han frågar bara om det är ett skolprojekt![br]/Patrik[/color]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.