Ett dygnet runt-öppet dagis?

3
Jag går i tankar på om det skulle gå att starta upp ett dagis som har öppet dygnet runt. Jag har insett hur många familjer det är som är i behov av barnpassning alla möjliga timmar på dygnet. Vore det inte praktiskt att ha ett dagis där man kan lämna sina barn och veta att de blir väl omhändertagna när man reser bort eller jobbar?

Vad tror ni?  :bravo
12
Det tror jag på!  :bravo När man ska på fest t ex och har svårt att få barnvakt. Kanske kan de övernatta och man hämtar dem morgonen efter.
3
Precis. Det vad var jag tänkte oxå. Jag skulle i alla fall tycka det kändes tryggare att lämna mitt barn till ett sådant dagis än att anlita nya barnflickor hela tiden. Ett mysigt litet dagis mitt i stan.. Kanske värt att tänka igenom ordentligt. :) Undrar bara hur stor efterfrågan det skulle vara..
28
Mycket bra idé![br][br]Finns det inget liknande?[br]Sök efter liknande i Usa eller England och låna idéer där ifrån annars, för där finns det säkert.
3
Tack! :) Ja, det ska jag göra. :) Har inte hört om det finns. Men det gör det säkert som sagt.
720
Visst finns det säkert ett behov framförallt på helger och kvällar. Bara jag ser mig omkring i bekantskapskretsen så finns flera föräldrar med behov av dagis på obbekväma tider pga skiftarbeten av olika slag.[br][br]En förutsättning för att det ska fungera är väl att du och din personal kommer att ha den kompetens som krävs enligt skollagen så att ni får del av de kommunala pengarna. Att enbart finansiera genom föräldraavgifter blir nog omöjligt. Det "lilla dagiset" kommer att behöva 50 barn bara för att täcka lön för en bemaning om 2 personer om avgiften är 5000 i månaden. Vill du bara ha 25 barn hamnar avgiften på 10.000 för en förälder.
2360
37
Det fanns ett i Skarpnäck i Södra Stockholm men det var länge sedan: Jag vet ej om det finns kvar. Där fanns flera barn till ensamstående artister och var ett helt förträffligt alternativ. Jag tror i dagens Sverige att det skulle finnas plats för flera runt om i landet som har öppet på helt andra tider.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
758
1
Om man lyckas intressera ett företag som kör dygnet runt, att gå in som sponsor i verksamheten, så tror jag att idén är fullt genomförbar.[br]Dels så finns kundunderlaget redan och sedan kan man fylla på med ungar utifrån som i sin tur gör att den totala kostnaden inte bli så hög för företaget.[br]Ungefär så...
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
219
1
Tänk alla som har fått tacka NEJ till jobb då tiderna inte har stämt med barnomsorgens.[br]Det finns många tillfällen då jag skulle ha behövt barnomsorg på "udda" tider.[br]Inte över natten men vid sena möten m.m skulle ha varit perfekt att kunna hämta ungarna vid 21 tiden.
6
Jag har också varit inne på dessa tankar då jag har ett förflutet i barnomsorgen [br]Hör av dig om du vill gå vidare med dina tankar [br]det finns en del länkar om just att starta dagis[br][br]tex http://www.hemsidesguiden.com/marknadsfoering/oevrigt/Starta-dagis-(utdrag-ur-eboken-Starta-dagis).php
2360
37
Förutom nattdagis skulle man ha öppet även helgdagar eller rättare sagt dygnet runt året runt. Det måste ju bli kostnadseffektivt i alla fall lokalmässigt. :D ;D :D
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
758
1
[quote author=lars arenander link=topic=2904.msg14353#msg14353 date=1195172386][br]Förutom nattdagis skulle man ha öppet även helgdagar eller rättare sagt dygnet runt året runt. Det måste ju bli kostnadseffektivt i alla fall lokalmässigt. :D ;D :D[br][/quote][br]Passa man på då och gör bokföringen på natten - så kan man aldrig bli dömd[br]till dagsböter om dom kommer på en 8)
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2360
37
:winner ;D Man kanske gör den nattsvart.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
37
Speciellt  om det inte är upplyst
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1616
4
Det får bli med lagom glas med mjölk så kon-te-ringen blir bra  :-[
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.