Min affärside

30
1
Vi tänker etablera en webbyrå utomlands, där kostnaderna är mycket lägre men samtidigt "kvaliteten" på webutveckling håller en hög standard. Kunden kommer att få lämna sitt telefonnummer samt namn där vi försöker så fort som möjligt ringa upp kunden. vi kommer även att använda oss av live support. Vad tror ni kan det funka? Bra utvecklinstjänster för webben med konkurenskraftiga priser, Rösta! :nicka
1616
4
Tyvärr tror jag inte på det samtidigt som jag gör det. För vad är egentligen skillnaden? Om ni kommer lyckas beror sig förutom hur bra ni är faktskt mycket på hur ni når ut till era kunder. I ett initialt skede så hänger då detta på era referenser, vad ni visar upp som ni kan, vilka priser ni kommer att hålla samt vilka ni riktar er till. [br][br]Då frågan är som tagen ur luften så ger den inte er ide någon verkshöjd utan känns som ett löst oplanerat chansartat skott. Om det är sådant man som kund kommer få från era satsaningar så skulle mitt svar på ovan vara ett klart och tydligt Nej, jag tror inte på idén. Hade det funnits mer substans så man kunde se vilka ni riktar er mot, varför ni riktar er mot dem, vad er specialtet är som gör att ni kan leverera något bättre än era konkurrenter samt en uppskattad prisbild så kanske jag hade svarat tvärt om.[br][br]Ber om ursäkt för att jag verkar hård men det är bättre att vara ärlig.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
30
1
Det du skriver är grunden till varje lyckat företag, varför jag tror att vi kommer att lyckas är för att jag ser att min omgivning tycker att jag har ett sinne för vad "snyggt" är. Jag tror att vi är dukiga på det vi gör, våra kunder i första hand kommer att vara småföretagare som är på väg att starta ett företag/har ett företag men ingen hemsida/de företag som inte har orkat bry sig om att förnya deras hemsida, vi tänker kontakta andra webyråar som kan tänka sig att outsoursa arbeten till oss.[br][br]Marknadsföringen kommer att ske via telemarketing, google,yahoo osv reklam..[br][br]
1616
4
Då har ni en ganska hård konkurrens framför er. Det finns väldigt många duktiga webbsidesmakare internationellt. Jag vill belysa en punkt du tar upp. Tyvärr är det så att de företag som "inte orkat bry sig om att förnya" faktiskt är 'svåra' kunder av just den anledningen du berör. Kan du få till underleverantörsavtal med andra webbyråer kan det vara bra. Google och yahoo är så gott som mättat på reklamen för webbmakare så du finner nog större värde i att nå ut lokalt om konkurrensen där ni är verksamma inte är allt för hård. Att ni är bra på det visuella kan vara en fördel men det bör gå hand ihand med tekniken.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
Må väl!
30
1
[quote author=Mojo link=topic=3406.msg15630#msg15630 date=1200921681][br]Då har ni en ganska hård konkurrens framför er. Det finns väldigt många duktiga webbsidesmakare internationellt. Jag vill belysa en punkt du tar upp. Tyvärr är det så att de företag som "inte orkat bry sig om att förnya" faktiskt är 'svåra' kunder av just den anledningen du berör. Kan du få till underleverantörsavtal med andra webbyråer kan det vara bra. Google och yahoo är så gott som mättat på reklamen för webbmakare så du finner nog större värde i att nå ut lokalt om konkurrensen där ni är verksamma inte är allt för hård. Att ni är bra på det visuella kan vara en fördel men det bör gå hand ihand med tekniken.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br][br][/quote][br][br]Jo visst är stämmer det, men samtidigt tittat vi på vilka intäkter som krävs för att det ska gå runt.Vi behöver endast runt 10 tusen/månad för att de ska funka och får vi in 15 tusen så är det mer än vad vi önskar.[br]Därför vill jag fortfarande poängtera att vi kan jobba billigt, riktigt billigt samtidigt som det funkar för oss rent ekonomiskt. Desutom så är mun till mun marknadsföring i denna bransch oerhört viktig, anstränger vi oss med marknadsföringen i början så tror jag att det rullar på.[br][br]Dessa är endast mina tankar som jag ej har någon erfarenhet av själv, så jag vet inte hur det kommer att funka i verklligheten. Mitt mål är att få in mitt namn i branschen och det kräver säkert en hel del, men det är nog den enda lösningen för att företaget ska kunna utvecklas.[br][br]Mitt mål med google adwords, yahoo etc.., banners på intressanta sidor mm är att kunna etablera mig till en viss del, visst vi kanske inte får super mycket jobb men någonstans måste man börja. Sedan hoppas vi att våra kunder är glada och nöjda där de sedan rekomenderar oss till andra.[br][br]Jag kanske inte har skrivit det men det är endast den Svenska marknaden vi tittar på just nu, där vi har möjlighet att erbjuda allt från att bygga webbutiker till comunitys, bloggar och flash banners mm, så det är ju endå en hel del vi kan erbjuda. Jag tror att det krävs en hel del av ett företag om den ska kunna erbjuda allt av det jag skrev och tror inte att de är många Sverige av dom.Det jag tänker på att vi kan erbjuda en helhetslösning typ.[br][br]Uppskattar att du visar våra svagheter, skriv gärna mer om du orkar! :)[br][br]Mvh[br]Simon[br][br][br]Edit : "Lite" stavfel :-[
1616
4
[quote]Jo visst är stämmer det, men samtidigt tittat vi på vilka intäkter som krävs för att det ska gå runt.Vi behöver endast runt 10 tusen/månad för att de ska funka och får vi in 15 tusen så är det mer än vad vi önskar.[/quote][br]10-15 tusen i månaden kan fungera som bisyssla men knappt som aktiv verksamhet där löner och skatt ska betalas. Nu kan jag inte hur det ser ut i England men det har du säkert bättre koll på.[br][br][quote]anstränger vi oss med marknadsföringen i början så tror jag att det rullar på.[/quote][br]Därför är det oerhört viktigt att ni gör en riktig marknadsföringsplan, se på konkurrenterna, se på målgruppen, gör en förberedeande analys av detta och se vilka av de ni har frågat ut om de kan vara intresserade av era tjänster.[br][br][quote]Dessa är endast mina tankar som jag ej har någon erfarenhet av själv, så jag vet inte hur det kommer att funka i verklligheten. Mitt mål är att få in mitt namn i branschen och det kräver säkert en hel del, men det är nog den enda lösningen för att göretaget ska kunna utvecklas.[/quote][br]Är det ditt namn eller företagets namn du ska nå ut med? Det är två vitt skilda saker at tmarknadsföra. Det ena är lättare det andra är svårare.[br][br][quote]Mitt mål med google adwords, yahoo etc.., banners på intressanta sidor mm är att kunna etablera mig till en viss del, visst vi kanske inte får super mycket jobb men någonstans måste man börja. Sedan hoppas vi att våra kunder är glada och nöjda där de sedan rekomenderar oss till andra.[/quote][br]Jo men som jag skrev ovan en bra marknadsföringsplan och marknadsundersökning ger er riktlinjerna för vilka kunder och var ni får tag i kunderna.[br][br][quote]Jag kanske inte har skrivit det men det är endast den Svenska marknaden vi tittar på just nu, där vi har möjlighet att erbjuda allt från att bygga webbutiker till comunitys, bloggar och flash banners mm, så det är ju endå en hel del vi kan erbjuda. Jag tror att det krävs en hel del av ett företag om den ska kunna erbjuda allt av det jag skrev och tror inte att de är många Sverige av dom.Det jag tänker på att vi kan erbjuda en helhetslösning typ.[/quote][br]Tyvärr tror jag du har fel men jag kan vara trångsynt  8). Det finns väldigt många bra konkurrenter. Att ni sitter utomlands kommer inte gynna er mer snarare tvärt om för i slutändan handlar det om att uppnå tillit mellan er och kund.[br][br][quote]Uppskattar att du visar våra svagheter, skriv gärna mer om du orkar! :)[/quote][br]Tack![br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
30
1
Företaget ska registreras i Dubai, vi bor ca 40 minuter därifrån där det är mycket billigt att leva. I Dubai är det skattefritt, så det vi tjänar behåller vi.[br][br]Av ditt svar så förstår jag att 10-15 tusen inte borde vara så värst svårt att få in?[br][br]mvh[br]Simon
1616
4
[quote author=Simonee link=topic=3406.msg15639#msg15639 date=1200930343][br]Av ditt svar så förstår jag att 10-15 tusen inte borde vara så värst svårt att få in?[br][/quote][br][br]Inte om man är duktig på att sälja men det handlar om att bygga förtroende. Det finns förvånansvärt få tjänster som säljer sig självt. Dessa brukar räknas in under behovstjänster ex utbildningssektor, hemtjänst etc.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
2066
2
[quote author=Simonee link=topic=3406.msg15639#msg15639 date=1200930343][br]Av ditt svar så förstår jag att 10-15 tusen inte borde vara så värst svårt att få in?[br][/quote][br][br]15 000 är under vad du borde ha i veckan om du arbetar 30-40 timmar och har rimlig lön (med svenskt perspektiv). Det som är svårt att få in är ju jobben, har du väl dem följer pengarna så att säga med på köpet.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
30
1
[quote author=Jonathan link=topic=3406.msg15654#msg15654 date=1200959599][br][quote author=Simonee link=topic=3406.msg15639#msg15639 date=1200930343][br]Av ditt svar så förstår jag att 10-15 tusen inte borde vara så värst svårt att få in?[br][/quote][br][br]15 000 är under vad du borde ha i veckan om du arbetar 30-40 timmar och har rimlig lön (med svenskt perspektiv). Det som är svårt att få in är ju jobben, har du väl dem följer pengarna så att säga med på köpet.[br][/quote][br][br]Japp, det svåraste blir nog att få in jobben. Har tänkt att ta hjälp av någon marknadsföringskonsult för att hjälpa mig i starten, hur ser du på min ide? Är det en realistisk plan jag har eller tror du att mina chanser att fixa detta är minimala? Ärligheten vara längst ;D
2066
2
[quote author=Simonee link=topic=3406.msg15655#msg15655 date=1200960028][br]Japp, det svåraste blir nog att få in jobben. Har tänkt att ta hjälp av någon marknadsföringskonsult för att hjälpa mig i starten, hur ser du på min ide? Är det en realistisk plan jag har eller tror du att mina chanser att fixa detta är minimala? Ärligheten vara längst ;D[br][/quote][br][br]Det känns som du inte har så mycket plan alls än så länge, mest ideér och eventuella planer. Jag tror inte det är helt lätt att skaffa svenska småkunder när man inte är baserad i Sverige. Men visst, om du kan det du snackar om, och lyckas skilja dig från mängden - antingen genom att vara riktigt duktig och billig (bara billig finns det mängder med webutvecklare som är), eller genom bra marknadsföring så borde det inte vara några som helst problem att få in 10 000 på en månad.[br]Jag har precis betalat flerdubbelt det för två sidor/siter som ska göras.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
30
1
[quote author=Jonathan link=topic=3406.msg15657#msg15657 date=1200960548][br][quote author=Simonee link=topic=3406.msg15655#msg15655 date=1200960028][br]Japp, det svåraste blir nog att få in jobben. Har tänkt att ta hjälp av någon marknadsföringskonsult för att hjälpa mig i starten, hur ser du på min ide? Är det en realistisk plan jag har eller tror du att mina chanser att fixa detta är minimala? Ärligheten vara längst ;D[br][/quote][br][br]Det känns som du inte har så mycket plan alls än så länge, mest ideér och eventuella planer. Jag tror inte det är helt lätt att skaffa svenska småkunder när man inte är baserad i Sverige. Men visst, om du kan det du snackar om, och lyckas skilja dig från mängden - antingen genom att vara riktigt duktig och billig (bara billig finns det mängder med webutvecklare som är), eller genom bra marknadsföring så borde det inte vara några som helst problem att få in 10 000 på en månad.[br]Jag har precis betalat flerdubbelt det för två sidor/siter som ska göras.[br][/quote][br][br]Då måste jag bara fråga varför du betalade så mycket när det finns så många webutvecklare som jobbar billigt (enligt dig)?
2066
2
[quote author=Simonee link=topic=3406.msg15658#msg15658 date=1200960823][br]Då måste jag bara fråga varför du betalade så mycket när det finns så många webutvecklare som jobbar billigt (enligt dig)?[br][/quote][br][br]Det är, enligt mig, billigt (det är en hel del jobb inkluderat i det). Jag vill ha någon i Sverige som jag personligen kan ha kontakt och uppföljning med. Jag har haft kontakt med "billiga" (för billiga) personer tidigare, och resultatet varierar, från bra/fungerande till att inte bli utfört alls. Helst skulle jag anlita en större webbyrå, men då skulle kostnaden för detta bli såpass stor att det inte blir av alls.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
30
1
[quote author=Jonathan link=topic=3406.msg15659#msg15659 date=1200961130][br][quote author=Simonee link=topic=3406.msg15658#msg15658 date=1200960823][br]Då måste jag bara fråga varför du betalade så mycket när det finns så många webutvecklare som jobbar billigt (enligt dig)?[br][/quote][br][br]Det är, enligt mig, billigt (det är en hel del jobb inkluderat i det). Jag vill ha någon i Sverige som jag personligen kan ha kontakt och uppföljning med. Jag har haft kontakt med "billiga" (för billiga) personer tidigare, och resultatet varierar, från bra/fungerande till att inte bli utfört alls. Helst skulle jag anlita en större webbyrå, men då skulle kostnaden för detta bli såpass stor att det inte blir av alls.[br][/quote][br][br]Får man fråga hur du fick kontakt med dom som ska utföra jobbet? Varför tycker du att just dom passar dig bäst?[br][br]Skulle hjälpa mig att se hur en "kund" tänker, uppskattar att du orkar svar på en massa frågor!  :nicka
2066
2
[quote author=Simonee link=topic=3406.msg15660#msg15660 date=1200961835][br]Får man fråga hur du fick kontakt med dom som ska utföra jobbet? Varför tycker du att just dom passar dig bäst?[br][br]Skulle hjälpa mig att se hur en "kund" tänker, uppskattar att du orkar svar på en massa frågor!  :nicka[br][/quote][br][br]Kontakters kontakter :) Mer en tillfällighet, har haft behovet ett tag, och haft en idé till ett nytt projekt också, men inte tagit tag i det. Rätt tid, rätt plats, och så var det problemet löst.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
30
1
[quote author=Jonathan link=topic=3406.msg15661#msg15661 date=1200962146][br][quote author=Simonee link=topic=3406.msg15660#msg15660 date=1200961835][br]Får man fråga hur du fick kontakt med dom som ska utföra jobbet? Varför tycker du att just dom passar dig bäst?[br][br]Skulle hjälpa mig att se hur en "kund" tänker, uppskattar att du orkar svar på en massa frågor!  :nicka[br][/quote][br][br]Kontakters kontakter :) Mer en tillfällighet, har haft behovet ett tag, och haft en idé till ett nytt projekt också, men inte tagit tag i det. Rätt tid, rätt plats, och så var det problemet löst.[br][/quote][br][br]Då stämmer det nog som ett par webdesigners sa till mig, att de första 10-15 kunderna va svårast att hitta sedan började jobben trilla in utan reklam mm.
1616
4
[quote author=Simonee link=topic=3406.msg15662#msg15662 date=1200962601][br]Då stämmer det nog som ett par webdesigners sa till mig, att de första 10-15 kunderna va svårast att hitta sedan började jobben trilla in utan reklam mm.[br][/quote][br][br]Lägg inte all din tillit till det. Det finns flera andra faktorer som också spelar roll.
Må väl!
640
5
Hej! [br][br]Smaforetagare som inte orkat bry sig om sina hemsidor skriver du och det ar en vanlig installning bland webbyraerna. "Vi och dom" mentaliteten. Tyvarr vinner man inge kunder pa det viset. Helt sakert menade du inte sa alls, men det finns [i][b]andra[/b][/i] som tanker sa  ;-) [br][br]Jag minns nar jag skulle bestalla min forsta hemsida for nagra ar sedan och ringde runt till lite olika foretag. Jag blev helt matt och ville helst ge upp. VADA PHP, ASP, AJAX, WEBHOST, SEO, URL, OPENSOURCE, DOMAN, SERVER, CMS, NEWSFEED bla bla bla?[br]Jag ville ha en fungerande hemsida och brydde mig inte ett smack om hur dom bygger den, vad som hander i tekniken bakom eller vad allt heter. Kunde jag alla detaljer och ville ta beslut om programsprak med mera skulle jag inte ringt dom over huvudtaget. Jag har [i][b]mitt[/b][/i] foretag att skota det racker for mig  >:([br]Det ar [i][b]deras [/b] [/i] jobb att rekommendera en losning efter att ha analyserat mitt behov. [br]I nasta lage ville jag ha ett pris, da blev svaret ”Det vet man aldrig men nagonstans mellan XXXXX kr och XXXXX kr om allt gar bra”[br][br]Jag ville naturligtvis ha garantier for leveranstider och att sajten fungerade, men det gick inte. I sa fall borde jag vanda mig till VM data eller liknande som tog 1000% mer for samma hemsida. "vanliga webbyraer jobbar inte sa" blev jag informerad om  :nono[br][br]Prova att salja en bil med samma installning [br][br]– Vill du ha kolvringar till din motor eller klarar du dig utan? [br]– Nja det vet jag inte, men jag vill att den ska fungera. Behovs dom?[br]– Det kan jag inte svara pa men kolvringarna okar chansen att den rullar sags det, men jag kan inget lova.[br]– Nehe, ok vad kommer bilen att kosta da?[br]– Det beror pa om vi lyckas med vart jobb. Gor vi inte det sa far du betala per timme nar vi lagar det vi inte fick ihop [br]– Ok nar kan den levereras?[br]– Det vete tusan, vi har mycket nu[br]–  :o :o :o[br][br]Risken att smaforetagare har talat med webbyraer av den kalibern ar kanska stor och darfor skiter man helt enkelt i det. [br]Min kusins lillebrors basta kompis ar ju duktig pa datorer sa han kan bygga min hemsida tanker manga. Eftersom sidan oftast blir skrap far dom inga kunder den vagen och man forstar nu annu mindre anledningen till att betala 10 000-tals kronor for nagot man inte forstar och som inte genererar nagra nya kunder. (las pengar) [br][br]Det jag menar med allt detta (forutom att det var skont att skriva av sig  :-[ ) ar att det finns en enorm malgrupp dar ute om ni kan formedla nyttan med att investera i en bra hemsida och tala till era kunder sa dom faktiskt forstar er. Kor med raka enkla erbjudanden som inte gar att missforsta och bort med det kreativa egot och alla facktermer som era kunder inte forstar eller bryr sig om. Da bryr man sig sakert mindre om vart ni sitter. [br] [br]Be sen era mammor lasa igenom era erbjudanden. Nar dom forstar ar ni pa ratt vag. Ar dom duktiga pa internet och hemsidor kan jag testa pa min mamma  ;)[br][br]Yreg gar det bra for skrammande nog. Men det finns en anledning till det som man bor fundera over  :roll:[br][br]MVH[br][br]R[br]
2066
2
Bra skrivet, tror du har helt rätt. Min far, som är egen småföretagare, kan absolut inget om datorer, har ingen webbsida och ingen epostadress. När/om det blir dags för honom att ordna en webbsida är det precis vad han behöver - en enkel, snygg, fungerande sida utan att behöva höra en mass tekniksnack.[br][br]Personligen älskar jag tekniska detaljer och vill gärna ha koll på det mesta själv, men men, alla är ju inte lika som tur är.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
10
Hej Simon,[br][br]Jag har tidigare  jobbat i många år som försäljningschef på en WebbByrå/Hosting.[br][br]Det som tidigare skribenter skriver är att det är viktigt att skilja sig från mängden sticka ut och komma med något nytt, däri ligge räven hur bra ni är på att marknadsföra er.[br][br]Det är alltid svårt att bearbeta kunder när man inte fins lokalt, särskilt i Jante Sverige där allt annat är skumt ä det som händer runt hörnet.[br][br]Jag jobbar idag med att analysera och hjälper och bidrar med idéer och även kan fixa kontakter med Investerare, hör av er så kan vi diskutera er situation närmare helt kostnads och förutsättningslöst.[br][br]Mvh[br][br]Marcus[br][email protected]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.