Leva på annonser

2
Har funderingar på att skapa en hemsida med ett visst innehåll. Tanken är dock att inkomsterna endast ska komma från annonsörer, någon som har några erfarenheter av detta? Svårt att lyckas? Tanken är inte att jag ska leva på detta utan ska ha det mer som ett sido projekt men endå kunna göra lite cash på det.

Givetvis beror det på hur mycket besökare man har och hur attraktivt innehåll sidan har, men rent generellt är det svårt att lyckas med inkomst bara från annonsörer?
2066
2
Du måste ha en sida med besökare och rätt innehåll, då är det lätt(are) ;) Varför skulle någon annonsera om du inte något till att börja med?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
355
1
[quote author=Festarn link=topic=4046.msg18947#msg18947 date=1214850098][br]Har funderingar på att skapa en hemsida med ett visst innehåll. Tanken är dock att inkomsterna endast ska komma från annonsörer, någon som har några erfarenheter av detta? Svårt att lyckas? Tanken är inte att jag ska leva på detta utan ska ha det mer som ett sido projekt men endå kunna göra lite cash på det. [br][br]Givetvis beror det på hur mycket besökare man har och hur attraktivt innehåll sidan har, men rent generellt är det svårt att lyckas med inkomst bara från annonsörer?[br][/quote][br]Det är inte omöjligt att lyckas med annonsörer men det tar mycket tid med en hemsida som skall få många besökare. Mitt tips är att du startar en blogg och tar upp intressanta företeelser som sport, politik, konst eller vad du nu är intresserad av. Tag sedan och intervjua människor, plåta, skriv lite egna funderingar och, så småningom, ta pengar för annonser.[br]En hemsida som skall få besök behöver mycket text om sådant som folk letar efter.[br]Svårare än så blir det inte  ;)
25
1
Hej![br][br]Det som går bäst på min sajt är Googleannonserna. Så det kan vara ett bra komplement.[br]Tradedoubler, affiliator med flera genererar dåligt med ersättning, i alla fall på min sajt: www.sverigesurfen.com[br][br]Sedan kan man lägga till sin hemsida i vår länkkatalog helt kostnadsfritt. Man ligger så länge man vill eller så länge Sverigesurfen.com existerar...[br][br]Hälsningar[br]Carl
106
Mass bra tips för att tjäna pengar på tex en blogg (nja, webbsida är samma sak) finns på denna sida:[br][br]http://disruptive.nu/2008/08/13/att-tjana-pengar-pa-att-blogga/[br]
Mitt företag: [URL=http://intelligentmammals.se/]www.intelligentmammals.se[/URL]
Min bokföringsguide: [URL=http://bokforamoms.se/]www.bokforamoms.se[/URL]
Min roliga tvåspråkiga blogg: [URL=http://alltommig.nu/]www.alltommig.nu[/URL]
2360
37
Det här nog en bransch där man med rätt innehåll har möjlighet att tjäna pengar.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
4
[quote author=Festarn link=topic=4046.msg18947#msg18947 date=1214850098][br]Har funderingar på att skapa en hemsida med ett visst innehåll. Tanken är dock att inkomsterna endast ska komma från annonsörer, någon som har några erfarenheter av detta? Svårt att lyckas? Tanken är inte att jag ska leva på detta utan ska ha det mer som ett sido projekt men endå kunna göra lite cash på det. [br][br]Givetvis beror det på hur mycket besökare man har och hur attraktivt innehåll sidan har, men rent generellt är det svårt att lyckas med inkomst bara från annonsörer?[br][/quote][br][br]1. Du behöver stora volymer både för att kunna tjäna något på dina banners och för att få annonsörer att vara intresserade.[br]2. Det tar ofta tid att få volym på en sajt[br]3. Är du en bra säljare?
82
1
Jag har i 8 månader jobbat med annonsmarknad på Internet i mitt eget företag. En sak ska sägas direkt: Glöm att du gör pengar. I ditt fall som extra inkomst funkar det säkert. Mitt företag kommer göra bra med pengar på annonser men det är för att det är så pass superunikt att det kan fungera vilket nu många bedömare av proffs i branschen vidhållit. Det finns MASSA aspekter att väga in i annonsering - därför är det svårt att säga att du tjänar 5 öre per exponering vilket är ett gängse tal. Bara att få fram det med säkerhet tog flera dagars ringande och kollande. Du kan kolla allabolag mot KIA index för att få lite nyckeltal som iofs är väldigt grova då allabolag.se är siffror där mycket döljer sig bakom.[br][br]Men som sidoverksamhet ska du så klart göra det. Det är ju en bonus. Som företag? Då ska du ha en vattentät idé testad på de bästa kritikerna i branschen. Annars skulle jag iaf satsa på något annat.[br][br]/Niklas som ställde samma fråga här för snart ett år sen
Niklas Gerholm
4
Visst går det att dra in pengar på sajter, fråga bara Patrik som driver det här företaget

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.