Skolsaker?

13
Jag överväger att trycka mina tryck på brevpapper, pennor, lock och sådant tills skolan börjar, men tror ni att det kan bli nåt av det, eller är det ett för stort risktagande?

Amanda
190
Vad menar du med "bli nåt av det"? Det blir ju inget av det bara för att du trycker upp det - du måste ju komma ut i din kundgrupp med det också om det skall bli någon marknadsföringseffekt.[br][br]Men risktagandet blir ju inte större än kostnaden att trycka och distrubera.
13
Jag menar, finns det en efterfrågan[br]
2066
2
Vad är "dina" tryck? Eller får jag ett eget tryck? Jag skulle inte vara intresserad av att köpa reklamprylar, men kan mycket väl tänka mig att ha pennor och sånt om någon vill skänka det.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
13
Mina tryck är tryck jag har gjrt av fotografier, egentagna
1616
4
Du kommer att få det tufft om du inte vet vem kunden är och hur du når ut till denna. Det finns tre typer av kunder. Distributör, återförsäljare och slutkund.[br][br]Min åsikt som illustratör utifrån vad du beskriver låter det som ett stort risktagande med stora kostnader om du inte byggt upp någon form av garanterad försäljning.[br][br]Frågan är dock ställd så att vi som svarar inte kan ge det svar du önskar, vi vet nämligen inte själva hur dina verk/trycksaker eller om dina verk ger den uppmärksamhet de förtjänar även om de så gör. Det enda man kan utgå från är inköpspris och möjliga egna kanaler till försäljning. Har du sålt något tidigare där dina verk kan visa på ett automatiskt mervärde så som namn eller kännbarhet så underlättar det något men med vaga garantier. Det finns idag reda stora organisationer som har hand om just skolsaker till försäljning åt skola samt åt butiker kanske du ska vända dig till dem om du inte avser att konkurera.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.