Äventyrsföretag?

31
En annan idé jag har tänkt på är om man kanske skulle starta något äventyrscentrum för företag och privatkunder. Jag jobbade en gång på Dalarnas Äventyrscentrum och det var det roligaste jag gjort!! Kolla gärna in hemsidan www.dalarnasaventyr.se.
Jag skulle inte börja i den skalan men låna lite aktiviteter skulle jag nog allt göra!
Eftersom jag bor i Västervik vore detta kanon, särskilt under sommaren eftersom vi har en hel del turister och mycket vackra omgivningar. En av aktiviteterna skulle kunna vara vattenscooter t.ex. Bor nära hamnen och har sett privatpersoner köra runt.
Eller varför inte fyrhjuling, yxkastning, bågskytte, små enkla lekar, klättra i träd..aaa..du.
Sen kanske man också skulle kunna ha inomhusaktiviter. Spela Nintendo Wii med jobbkamraterna. Finns hur mycket som helst.
En annan och kanske enklare idé vore kanske att starta ett laserdome/lasergame?
Också kul!
Kolla in sidan så förstår ni!     :nicka
The 80s rocked..
2360
37
Äventyrsföretag  har  framtiden för sig  och när jag tittade på refererande sida slog det mig ang. bilder att där borde det gå att få en del inkomster om man kör filmer på medverkande samt tar stillbilder, sedan får  man titta på dessa på en stor datorskärm och kan köpa kopior direkt i den storlek man vill ha.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
31
Låter som en rätt bra idé du. Det känns dock lite avskräckande att en färsking som jag skulle slå till på något i denna storleksordningen.  :blink[br]Men visst låter det lockande....
The 80s rocked..
1616
4
Deras login för att nå bilderna "Dina bilder" var inte svårt att lista ut. Jag trillade i princip rätt in på första försöket bara genom logiskt tänkande. Synd att deras loggout funktion inte fungerade men den tappar inloggningen när man rensar cachen.[br][br]Konceptet som lars nämner (foton) används redan idag av bl a Liseberg.[br][br]Happenings och aktiviteter (femkamp etc) har en bra potential för att nå både möhippor, svensexor, skolor-, företagsaktiviteter eller andra gruppaktiviteter. [br][br]Ang laserdome är det inte lika enkelt det kräver oftast en ganska stor lokal. Hög säkerhet. Samt en del kostnader i kringutrustning och reparationer vid skadegörelser/olyckor, vilket inte är ovanligt.[br][br]Västervik är en fin stad och där borde du finna många möjligheter.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
Må väl!
31
Ja visst finns det på Liseberg. Och det verkar ju funka. Jag var i Tunisien nyss och där var det samma sak (fast på dromedarer) och visst köpte man bilder (som man lika gärna kunnat ta själv  ;) ) som den turist man va! [br]Skulle ju vara bra att få tag i lite skog i så fall som man kunda vara i när det gäller utomhusaktiviteterna. Någon som vet om det är svårt och krångligt?
The 80s rocked..
31
"Deras login för att nå bilderna "Dina bilder" var inte svårt att lista ut. Jag trillade i princip rätt in på första försöket bara genom logiskt tänkande. Synd att deras loggout funktion inte fungerade men den tappar inloggningen när man rensar cachen."[br][br][br][br]Håller med dig! Haha..har jag inte tänkt på..
The 80s rocked..
1
Greenhatpeople erbjuder också massor av [url=http://www.greenhatpeople.se/]aktiviteter[/url]. De erbjuder teambuilding i form av roliga mobilspel.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.