80-tals retro prylar!

31
Jag älskar 80-talet och har efter lite surfande på nätet fått en idé.
Varför inte börja sälja cool prylar som har med 80-talet att göra? (Via nätet)Bl.a. T-shirt med tryck från kända filmer, gamle leksaker, spel o.s.v. från denna glada eran? Jag tyckte det verkade svårt med att hitta svenska sidor som riktar in sig på just detta. Kolla gärna in denna sida som gav mig idén!   😃                             http://www.80stees.com/
Vad tror ni?
The 80s rocked..
31
Ingen som har något att säga om detta?  :)
The 80s rocked..
oscarha
Nischade sajter ska ju slå under 2010, låter som en häftig idé!  :)
31
Det säger du? Trevligt.  :winner
The 80s rocked..
oscarha
Skulle lätt satsa på denna affärsidé om jag var du! :)
31
En sak jag undrar över är hur man gör när man vill sälja t.ex. t-shirts med Star Wars tryck. Vilken grossist kontaktar man då och får man köpa in vad som helst och sälja hur som helst? (så länge det är original såklart) Tänker på copyright och sånt där. Borde väl inte vara något problem så länge man inte ändrar på varumärket ifråga?
The 80s rocked..
44
Om jag förstått det rätt så är det www.newworldsales.com som har de flesta rättigheterna när det gäller filmer. [br][br]Annars hittar du nog allt du vill veta om t-shirts i dessa två forum:[br]www.t-shirtforums.com[br]www.t-shirttalk.com[br][br]Lycka till med affärsidén
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
31
Tack för värdefull info!  :)[br]Någon som har något annat att säga om detta? Tacksam för så mycket info som möjligt.
The 80s rocked..
31
Någon här som har en nätbutik som kan ge en lite tips om fallgropar och liknande?
The 80s rocked..
31
Hej igen[br][br]Återupplivar denna tråd igen eftersom jag nu har två idéer. Men vilken är bäst?[br]Denna idé jag tar upp här eller att ta sig an ett franschising företag? Närmare bestämt T-shirt store. De vill starta i Kalmar och är intresserade. Ända negativa med det är att Kalmar ligger nästan 15 mil från där jag bor. Annars ser jag mest fördelar. Kostar ju givetvis mer men företaget är ju etablerat och chanserna att tjäna pengar är antagligen mycket större.[br]Vad tycker ni?
The 80s rocked..
44
Varför inte ha en retrobutik med e-shop så kan du enklare följa modet? Även om 80-talet kanske är poppis nu så kommer det vara mer eller mindre stendött när ex 60-talet är inne. [br][br]Personligen köper jag inte t-shirts för 299kr men om marknaden är tillräckligt stor i Kalmar så kanske det är värt det. [br][br]Du får garanterat större friheter med en egen butik än genom franchising.
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
31
Det känns som jag vill satsa på 80-tals grejen. Det är det mitt hjärta bultar för. Den andra grejen är säkerligen det mer "säkra" kortet att satsa på. Men, men...inte riktigt min grej. [br]Nu är frågan. Är det en bra idé att samtidigt öppna en butik när man öppnar webshopen? Det skulle i så fall handla om en liten butik på 20-40 kvadrat. Staden jag bor i är inte så stor. 20.000 i de centrala delarna och ca 35.000 i kommunen. När det gäller webshopen så har jag varit i kontakt med www.ebutik.se och de verkar vettiga. De kostar 395 kr/ex moms. Finns de någon bättre? Tipps?[br]Sen har vi det med importregler? Tycker det är svårt att tyda tullverkets hemsida. Någon som är duktig på det?[br]Jag har ju tänkt att importera mycket från U.S.A. Ta T-shirtsen t.ex. Säg att jag beställer 200 t-shirts som väger 47 kilo. De kostar 15 dollar st och det blir då ca 22500 kr. Men sen kommer ju frakten och tullen? Och moms i Sverige antar jag?[br]Vad tror ni det blir i slutändan för mig? Tacksam för svar.
The 80s rocked..
2360
37
Framtiden finns inte att stå i butik så slopa den.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
44
Om det bara bor 35000 personer i kommunen så är marknaden inte tillräckligt stor för en 80-tals retro butik.[br][br]
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
31
Det stämmer antagligen men jag har ju webshopen också. Hade alltså tänkt ha både och eller bara webshopen.
The 80s rocked..
18
jag vet en som kan allt om tryck och fixar sånt där, personen är inte heller speciellt dyr, kan vara bra i början då du inte vet riktigt hur mkt du ska köpa in så du kan beställa bara några stycken.[br]:)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.