Samarbetspartner

18
hej
Jag har kommit på en genialisk lösning på ett teknisk problem.
Jag har tyvärr inte råd att söka patent på det.
Därför söker jag Samarbetspartner . hur söker man dessa?
2
Ja du, du bör ju förklara lite mera så att man kan marknadsundersöka, osv osv osv,[br]men av allt jag vet så så kanske du redan gjort det, (det handlar ju trots allt om en invest)[br][br]mvh[br][br]H
2
Om du inte förstog mig så är jag intresserad :)
2360
37
lite av moment 22. Själv anlitade jag som uppfinnare haninge uppfinnarförening.  för länge sedan med en sak som man spolierade framtidsutsikterna för och en tryggad inkomst till dem. I en uppfinnartidning jag fick ett halvår senare, premierades just den uppfinning jag lagt fram som frankrikes års uppfinning. Ta ett lån och ta patent så är du lite skyddad.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
223
Gå investerarvägen. Prata med t ex CONNECT (ideellt) eller ALMI (i statligt ägo), så kommer de slussa in dig i innovationssystemet.[br][br]Se till att inte offentliggöra din lösning i någon form.[br][br]Var håller du till?[br][br]edit: ändrar lite - läste "marknadsföra" i st f "marknadsundersöka" i Henrik.1:s inlägg först, vilket vore en direkt katastrof... :>
18
malmö[br]
49
Hej,[br][br]Jag foreslar att du skriver ett ordentligt presentationsmaterial och beger dig antingen till banken och tar ett lan eller till nagot av de statliga organisationerna som ska gynna uppfinnare och foretagare (ex. Almi och/eller Nutek).[br][br]Utan pengar ar det svart att tjana pengar och utan en val genomarbetad och presenterad ide sa kommer ingen att investera i projektet.  [br][br]Mycket lycka till![br][br]Mvh,[br][br][b]MIKAEL HANSSON[/b][br][br]Sales Manager/Concept Developer[br]Yourlink2asia[br][br]Direct phone : + 46 (0)8 559 236 49 (Sweden), + 852 8176 4810 (Hong Kong)[br]General phone : + 46 (0)8 559 236 56 (Sweden)[br]Fax : + 852 3749 7731 (Hong Kong)[br] [br]Email : [email][email protected][/email][br]Skype : mikael.yourlink2asia.com[br]Website : [url=http://www.yourlink2asia.com]http://www.yourlink2asia.com[/url][br][br]Address: Suite 1008, Prosperity Millennia Plaza, 663 King's Road, Quarry Bay, Hong Kong[br]
you only live twice
18
Posta idèn till dig själv (och en advokat firma) som rekommenderat brev. Då kan bestrida om någon annan försöker patentera samma ide. Det har jag iaf fått berättat för mig. [br][br]Men själv är jag inte mycket för patent, time to market gäller.
1
Hej![br][br]Jag och min firma kan eventuellt vara intresserad av att bli din samarbetspartner om det handlar om en lösning på ett kommunikationsproblem.[br][br]Hälsar Markus
Ägare till Majsajt Communications, delägare i Gamearena i Helsingborg HB.
Kommunikation, marknadsföring och invest.
118
1
Du har möjligen en genialisk idé, men de behöver inte automatiskt betyda att det är en lysande affärsidé. Gör en liten undersökning först, kontakta en presumtiv kund berätta om din idé, undersök om det kan finnas ett intresse och ta in den kunskap han delar med sig av. Får du sen till en affär så kan du börja fundera på ett patent, om du verkligen tror att det är något för din idé...
Jobbar på att förverkliga drömmar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.