Vilken betallösning föredrar du?

130
1
Jag funderar på att sälja digitala produkter via Internet. Priset är litet, 10-25 kr/st, och produkten laddas ned direkt efter betalning.

Rösta gärna, och hjälp mig bestämma mig.
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
1
Hejsan.[br][br]Den frågan du ställer är en väldigt svår fråga då alla sorters personer cirkulerar runt på internet. En bra idé vore att ha flertalet betalsätt, det gör att det kan passa mer personer.[br][br]Det jag personligen tycker är bäst är SMS, det är väldigt smidigt och ganska säkert. En sak som man kanske skall undvika om man inte ska ha flertalet betalsätt är betalning via internetbank. Folk är idag fortfarande väldigt rädda att använda sin internetbank för betalning på internet. Folk känner till riskerna, dock inte hur stora dem är. Men eftersom folk känner till risken att man faktiskt kan bli av med både ett och annat tvekar många på att använda detta betalsätt. Det gäller samma med kort.[br][br]Paypal är också väldigt diskuterbart. Hur många är det egentligen som innehar och brukar paypal? Jag känner inte till väldigt många som gör det. Det är samma med Payson.[br][br]Betalning via telefonen är väldigt smidigt, enkelt och bra. Precis vad folk vill. [br][br]Sammanfattningsvis så ska man försöka ha så många alternativ som möjligt. Enkelt och snabbt skall det vara.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.