Hur värderar du en affärsidé?

193
Hej alla företagare!

Hur går du tillväga som företagare om du har nya eller utvecklade affärsidéer?

    [li]En idé som du vill sälja rakt av utan att arbeta vidare på att kommersialisera den[/li]
    [li]En framtagen produkt tillsammans med ett annat företag och vill förhandla om att köpas ut[/li]


Redaktör Patrik: Detta är ett utmärkt ämne att skriva om, tycker jag! Förr eller senare ställs de flesta företag inför dessa frågor.
822
48
Det är alltid ett hett ämne med affärsidéer så skoj att du tar upp det![br][br]Personligen hamnar mina nya affärsidéer i ett block som blir liggandes vilket kanske är synd men tiden räcker inte till att ta tag i allt. Kanske har en affärsidé inte alltid något speciellt värde då det har så mycket att göra med personen/personerna som ska utveckla den? Jag har flera gånger gett affärsidéer till andra och många gånger har jag själv blivit tipsad om idéer men aldrig har det blivit något av dem :P[br][br][br]Ska kolla med någon av författarna om de kan ta fram någon skoj läsning om detta. Tack för tipset![br][br]Hur gör ni andra?
19
1
Jag har också många idéer som jag ibland ger bort, ibland försöker få igång själv men är man ensam så tar allt så lång tid. Man hinner inte. [br][br]Kanske en rubrik där man skänker bort sina idéer till någon som har större möjligheter att ta tag i dem. I allafall jag tycker att om jag inte själv kan, så kan jag ge bort den utan problem.
822
48
[quote author=Blix link=topic=5891.msg29211#msg29211 date=1257925666][br]Kanske en rubrik där man skänker bort sina idéer till någon som har större möjligheter att ta tag i dem. I allafall jag tycker att om jag inte själv kan, så kan jag ge bort den utan problem. [br][/quote][br][br]Roligt att du nämner det![br]Vi har lite skoj grejer på gång vad gäller affärsidéer där vi kan dela med oss och hjälpa till att utveckla varandras affärsidéer.[br][br]Vi återkommer med detta så fort det är klart.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.