Jobba som företagare åt bla bemanningsföretag

2
Jag har haft företag tidigare med en kollega i ca 6år sen ville jag ta en rejäl paus och bli anställd. Det är tufft att bli anställd idag men funderar på att starta eget igen och hyra ut mig själv till bemanningsföretag, kan detta vara något? Givetvis har jag andra kontakter och idér som jag kan använda mig av. Men uppdragen kommer och går och för att få full aktivitet så undrar jag om det kanske är intressant för dessa företag att kunna bli timfakturerade.

Jag är trött på att vara arbetslös/timanställd och måste bryta detta nu.

Hur mycket skatt och avgifter betalar man numera kommer inte ihåg detta. Om jag vill ta ut ex 19.000 rent efter skatt vad är det för avgifter? Jag vill betala alla avgifter varje månad istället som vi gjorde förr då det var kvartal. Hur går det till skattemässigt och så om man samtidigt kanske jobbar timanställd/fast/extra då man har företag? Det enda jag nu vill är att vara sysselsatt så mycket det går. Jag tror det blir lättare då man har eget eftersom kund/arbetsgivare slipper arbetsgivaravgifter och anställning.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.