Är det verkligen så lätt???

74
1
Hej allihopa!
Min dröm har alltid varit att ha ett eget företag och efter att ha skaffat kontaktaer/säljare i utlandet och efter undersökningar sett att det är en "säker" produkt jag kommer sälja känner jag att jag verkligen vill ge det en chans.

Så nu undrar jag hur jag ska gå till väga, för det är väl inte bara att registrera enskild firma och sen börja sälja, tjäna, bokföra? Eller?

Eget företagare har alltid låtit så stort och läskigt och svårt..enligt många som läser kurser är det väldigt mycket man ska känna till osv..

Så hur ska jag göra? Jag har min webbutik redo så jag vill starta nu snarast men vad är smartast att göra?
39
Varför inte bara sätta igång å se om det händer nåt. Funkar det kan du ju alltid skapa ett AB i efterhand. Blir det bara småpengar så kanske det ändå inte är värt det. Lycka till!
12
får jag lov att fråga hur du gick till väga för att starta webshopen? vad kostar det att starta. är själv riktigt sugen på webshop men vet inte vart jag kan lära mig?[br]det som kan ta lite tid är väl att skatteverket ska godkänna din firma men annars e de bara att köra.
2360
37
Det är inte bara att köra. Hur ofta ser vi inte de som gjorde så och sedan undrar varför man inte planerade bättre innan start.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.