Hjälp med att starta eget företag

3
Hej!

Jag är helt ny här inne på detta forumet så kanske lägger saker lite fel men ska göra ett försök.

Det är såhär att jag håller på att ta fram lite racing detaljer till bilar. Först och främst va tanken att bara göra till min egen bil men då jag märkte att intresset fanns från fler än mig så började jag gå i tankarna på att börja tillverka dehär delarna i lite större skala och sedan sälja via en webbutik.

Så min fråga är egentligen vilken form av företag jag ska starta?
Tänker driva det vid sidan om mot mitt vanliga arbete och det är inga stora summor det rör sig om utan kanske max ett par 1000 lappar / månad man kan dra in.

Behövs det mer så säg till vad ni vill veta, är som sagt rätt grön på området och vill lära mig så mkt som möjligt 🙂

Tack på förhand!

Mvh/
Erik
1324
2
Först skall du kolla så din anställning inte sätter käppar i hjulet. Kolla med arbetsgivare alt facket. [br][br]Sedan är det nog en fråga om det skall bli hobbyverksamhet eller en enskild firma.  Det beror lite på varaktigheten och omsättningen. [br][br]Hans [br]
3
Med arbetsgivaren är det ingen fara för det har jag redan kollat upp.[br][br]Men meningen är ju att att jag kommer sälja dessa prylarna, 3 olika modeller av bildel med en prisgrupp mellan 200-500 kr st.[br]Kundkretsen jag kollat upp så finns det folk som är intresserade att köpa och totalt är det ett 10 tal personer som är intresserade av en modellanpassad del, och fler som är intresserade om jag gör den till andra modeller av bilar.[br]Omsättningen kommer väl dock inte vara så hög men samtidigt vill jag ju kunna göra reklam för mej i form av dekaler osv. och kanske även anonsera som tex. på blocket.se och även då ha en webbsida med försäljning eller liknande utan att det blir problem. Är den en enskild firma man ska satsa på då för att allt ska bli rätt? Vad behöver jag tänka på och hur ska jag gå tillväga?[br][br]Mvh/[br]Erik
1324
2
Tycker du börjar att kolla informationsmöten om företag på skatteverkets hemsida. Och gå på ett av dessa. De brukar5 ge en uppfattning vad som gäller. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.