Rabatthäfte - Har kört fast

4
Hej alla snillen!

Jag håller på att starta upp ett rabatthäfte i mindre skala som ett litet hobbyprojekt och har fastnat i upplägget.

Normalt trycker man upp kanske 1000 häften och säljer dessa under tre månader men av jag märkt när jag frågat runt drar sig företagen för att låsa upp sig på 1000 erbjudanden, och därför vill jag istället skapa en kod eller liknande vid varje beställning så företaget som en säkerhet kan välja att avbryta om det blir för mycket eller om dom helt enkelt inte längre vill vara med.

Problemet nu är att jag vet inte hur dessa "häften" eller kuponger ska levereras till kunden? Som det är byggt nu skickas ett mail ut med virtuella häften som skrivs ut från vår hemsida. Men om kunden vill kan de ju skriva ut mängder med kopior och sprida runt. Sedan ser det inte särskilt snyggt ut när man skriver ut själv.

Jag funderar nu på om det går att göra på något annat sätt.. Kanske ladda erbjudanden på ett kort? Men jag vet inte om företagen kan ladda in det i sina system eller hur det fungerar? Funderar också på att skicka sms men då går det ju att vidarebefodra dessa.

Nyckeln tror jag är enkelhet för företaget som ansluter sig, så att de inte blir avskräkta av allt krångel som uppstår med att logga in på en hemsida och dubbelkolla koder etc.

Jag har funderat på det här i flera dagar nu men kommer inte fram till hur det ska läggas upp.

Hoppas att någon som kanske själv har en butiken kanske har någon idé på hur ni skulle vilja att det skulle fungera?

Tack så länge  🙂

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.