Eget arbete - Säkra pengar?

1
Hej,

Min bakgrund är att jag är biolog och doktor i medicinsk vetenskap och har under snart ett år försökt få arbete i mitt skrå utan framgång. Jag känner ibland att jag missade att bygga upp ett nätverk för att ta mig vidare medan jag doktorerade och nu är jag bara överutbildad trots att jag älskar att forska. Som person är jag extremt nyfiken och tycker att nästan allt jag lär mig mer om blir genuint spännande. Det här medför att jag har väldigt lätt för att lära mig och jag blir väldigt kreativ inom det jag lärt mig. Jag känner ibland att jag kunde hamnat var som helst rent yrkesmässigt men valde nu akademikerns väg - vilket känns lite som en återvändsgränd för tillfället.

Jag undrar om det finns någon typ av verksamhet eller företagsamhet som är relativt ”säker” att starta eller delta i för att få en extra inkomst. Det vill säga, inte nödvändigtvis något man har möjlighet att bli rik på men där man förmodligen får betalt för det arbete man lägger ner. Jag vill framför allt att komma i arbete igen samt vara med och skapa. Jag har C:a 200 000– 300 000 att investera eller till ett startkapital för en verksamhet, vilket kanske inte är mycket. Har inget emot att slita både fysiskt och psykiskt för att komma igång.

Jag äger C:a 4300 kvadratmeter mark i stockholms förorter om man nu kan utnyttja detta för någon verksamhet utan andra större investeringar. 
9
Utbildar andra inom din område, eftersom du är expert så det borde kunde få extra pengar.[br]Jag tror att det finns inte nån verksamheten som är säkert nu för tiden.[br]Jag antar att du älskar att eller tycker om läsa så min förslag är att börja läsa om företagsamhet och allt som tillhör det eller entrepenörskap.[br]Det tog mig par år innan jag kunde hitta vad jag vill jobba med samt om det är hållbart i ekonomi. [br]Det är viktig att du vet vad du sysslar med och om det ger dig något vinster både i erfarenheter och ekonomi.[br]Känner som du går nu på farlig marken just nu genom att säga hur mycket du har osv.
1
PhD![br]Jag har ett litet tips på hyllan som kanske kunde vara intressant... Lägg till en mailadress på din profil så skickar jag information direkt till dig istället.[br][br]Mvh

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.