Två ideér

1
Hej!

Jag har känsla för hantverk och har två affärsideér.

1) Att på ett modernt sätt restaurera och förändra loppisfynd som möbler mm

2) Att designa och tillverka prototyper till möbler och sälja mina prototyper till företag.

Jag har som plan att kombinera detta i en företag. När jag läser rekommendationer om hur man skriver sin affärsidé står det oftast att jag ska göra en kundanalys. Vilka tror ni skulle kunna hamna i den fållan för detta företag?

Vem ska jag kontakta för att få hjälp med att sälja en bra designidé?

Mvh

Cathrin
355
1
Skall försöka ge några idéer i tur och ordning:[br]1) Jag skulle kunna tänka mig att de som restaurerar gamla kulturminnen som gamla slott och så vidare kunde behöva denna sorts hjälp. Hörde om flera snickare som varit och restaurerat Gunnebo slott i Mölndal Göteborg. Här var man tvungen att använda den tidens lim, fogmedel, olja och spik när man skulle restaurera. När det gäller interiörer så har ju möblerna en given plats också. Jag är inte helt säker på vad du menar med "modernt sätt" men hoppas du har en smartare metod för att kunna åstadkomma dessa procedurer.[br]2) Jag är inte helt hundra på att prototyper är den rätta vägen. Antar du menar design och isåfall måste du få ett anbud från någon möbelfirma som behöver en ny produkt. Här menar jag det handlar om att försöka hitta den som beställer nytt kontor, restaurang, bostäder och så vidare. Dem hittar du på mingelfester, på golfbanan, arkitektbyråer och på liknande ställen.[br][br]Lycka till!!![br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.