Hjälp inför start önskas

1
Hej,
sedan ett tag tillbaka funderar mycket på att starta eget av flera olika anledningar. Skulle gärna börja med vid sidan om min nuvarande anställning för att se om det verkligen passar mig eller ej. (jag vet att det passar men behöver förbli anställd typ två år till)
Det är två områden jag vill vara verksam:
1. jobba som hyrläkare och sedan starta en egen mottagning. 
2. har skrivit några böcker och vill komma igång med försäljning både inom Sverige och i ett annat EU-land.
Tacksam för tips och idéer gällande företagform och allt möjligt.
18
Starta AB. Skriv en bra bok. Kontakta ett förlag.[br][br]Enkelt!
2360
37
Som företagsledare/företagare i mer än 45 år kan jag ge dig rådet att börja med enskild firma. Med rätt heltäckande rådgivning innan start gör livet mycket enklare som företagare.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
När det gäller böckerna kan man ju göra dom som E-böcker. Alltså inga materialkostnader. Tyvärr ligger just Sverige lite efter att sälja/köpa E-böcker.[br]Men det kommer nog.
2360
37
Boken som jag ska ge ut i år var tänkt som e-bok för 15 år sedan, långt innan det var populärt men jag kommer att ge ut den i bokform på ett  i sammanhanget annnorlunda sätt som det ligger mycket tanke bakom. Det blir intressant att se om det uppskattas.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
[quote author=lars arenander link=topic=8435.msg38477#msg38477 date=1298186319][br]Boken som jag ska ge ut i år var tänkt som e-bok för 15 år sedan, långt innan det var populärt men jag kommer att ge ut den i bokform på ett  i sammanhanget annnorlunda sätt som det ligger mycket tanke bakom. Det blir intressant att se om det uppskattas.[br][/quote][br][br]Intressant, menar du i pappersform eller något annat klurigt sätt.[br]Man kan ju faktiskt få gjort böcker i pappersform en och en numera.[br]Vet dock inte om det är möjligt i Sverige till något vettigt pris.
2360
37
I Sverige blir det dyrt och pappersform både ja och nej.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.