Affärsidé internet - lokalt ?

7
Hej alla!

Jag tänkte se om det finns någon här som har något tips på en affärsidé på internet som riktar in sig helt lokalt mot en stad?

Anledningen att jag frågar är för att jag driver en webbyrå och har möjligheten att bygga en hemsida och jag skulle gärna göra något lokalt med internetanknytning.

Bygg gärna på min lista med idéer och kanske vidareutvecklingar som jag har kommit på, men som jag inte tycker är optimala att bygga vidare på:

- Köp & sälj helt lokalt (Blocket finns så det känns tjatigt)
- Någon annan form av begagnatförmedling
- Lokaltidning (Rolig grej som jag provat, men är ganska dyrt att hålla igång)
- Rabatthäfte
- Bilförmedling av något slag

Det jag tänker på är att det kanske inte behöver generera 1 miljon i vinst men heller inte vara något som då kostar 100 000 att dra igång. En rolig bisyssla helt enkelt som kanske går att göra något bra av =)

Tacksam för förslag.
Femplus Webbyrå hjälper dig och ditt företag att lyckas på webben.
www.femplus.se
119
[list][br][li]Evenemangstips[/li][br][li]Lokala bostadsannonser (sökes, uthyres m.m.)[/li][br][li]Matsedlar "dagens" från restauranger (ta betalt av restaurangerna)[/li][br][/list][br][br]/Peter[br]
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
2360
37
Jag undrar om så många skulle titta på en sådan sida?
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
119
Det tror jag, fast det beror såklart på hur bra sidan blir. Men jag tror helt klart på att det finns en efterfrågan på lokala sidor på internet.[br]Det går kanske inte att bygga en verksamhet enbart med detta som inkomst, men å andra sidan är det inte en heltidssyssla att driva sidan heller.[br]Jag tror speciellt på detta med att ha lokala annonser i form av menyer från restauranger, lediga bostäder och sådant. Jag tror att det går att ta betalt för det.[br][br]/Peter[br]
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
355
1
Vi hade en firma som drev bilmarknad lokalt här i Göteborg för några år sedan. Man startade helt enkelt på en parkeringsplats där du kunde hyra en plats över weekenden för några hundralappar. Man utökade så småningom med annonsmarknad så de som ställde upp sina bilar till försäljning även kunde annonsera via webben. Nu har jag inte så bra koll på hur det gick men verksamheten är nedlagd så jag vet inte om lönsamheten var dålig eller för att ägaren blev gammal.[br]Fördelen med denna typ av marknad är ju att köparen kan leta efter vad han vill ha på internet och sedan besöka marknaden för att göra affär.[br]Det borde ju inte kosta skjortan att hyra en parkeringsplats några dagar i veckan tycker man  ???
367
46
kolla filipstad.ifolkmun[br] -en blogsajt som hankat sig fram några år[br]och numera har en del annonser.[br]Extremt lokalt. Har numera fått lite styrsel[br]på en minst sagt vildvuxen debattsida[br]och kör mest  gratisnyheter från Polisen mm
Redaktuellt
162
Lokala sidor har säkert sin publik, men kanske inte just i den formen.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.