Starta eget - skitsvårt???

1
Jag och min blivande "kollega" är i startgroparna för att starta en webbutik med försäljning av inredningsdetaljer från Asien. Hon är bosatt i Bangkok och arbetet med att hitta leverantörer är igång.
Jag sitter här hemma och försöker läsa in mig på all starta eget-information jag kan hitta och jag måste bara fråga... Är det så svårt att starta företag och importera varor som det låter???  :o Det känns som det är en miljon saker att känna till och vi är helt nya det här med företagande och försäljning.

Vilken företagsform är att föredra för vår verksamhet? Att hon inte är skriven i Sverige  - är det ett hinder för delägarskap?

1000 andra frågor kommer senare ;)
5
Det är alltid mycket att tänka på när man startar eget. Inte minst försäkringar. Jag jobbar som företagsförsäkrings-konsult och kan hjälpa dig med vad du behöver. Transportförsäkring, företagsförsäkrings osv. Även för dig som individ. När man är anställd har man en massa försäkringar "gratis", utan att tänka på det.[br][br]Mvh Joakim Gabay  [email protected]    0707-254042

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.