Inredningsbutik med restaurerade möbler

1
Hej, jag har en idé som jag jättegärna vill ha respons på.



Just nu är jag dödstrött på mitt yrke som takläggare och då jag alltid har haft ett enormt intresse för inredning och möbler börjar jag fundera på att involvera detta i mitt yrke.



Till att börja med planerar jag att lära mig allt om hur man restaurerar/målar om möbler, samt att börja en starta-eget kurs. Min affärsidé går sedan ut på att sälja stolar, bord etc som jag har köpt billigt och sedan själv fräschat upp. Utöver detta säljer jag dyrare designmöbler, lampor och andra detaljvaror.



Just nu har jag arbetat ihop att startkapital på ca 200.000 kr som jag kan investera i min butik. Hur tycker ni att jag ska gå vidare med mina idéer? Jättetacksam för svar!
232
Hej! [br] [br]Kan bara säga... Kör på! ;)
M-Daniel Johansson
206
Lägg till att dina kunder kan lämna in sina egna möbler och få dem restaurerade av dig... [br] [br]Börja lugnt vid sidan av ditt arbete, kolla marknaden och se vad du får för respons på en annons i din lokala tidning [br] [br]ta tjänstledigt *om du kan* när kunderna börjar ramla in, eller minska arbetstiden succesivt... Tex: takläggare på förmiddagen, öppen butik på eftermiddagen [br] [br]Lycka Till! ;-)
Skatteverket Tel: 0771-567 567

www.kontrollerabokforing.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.