Har du en affärsidé som du starkt tror på?

13
Har du någon affärsidé som du starkt tror på? Då är jag intresserad av att lyssna. Jag söker inte enbart idén utan det är viktigt att du har en viss kompetens inom området. Själv har jag ekonomisk kompetens med inriktning på internationellt företagande.

Behöver vi leverantörer eller annat som finns i utlandet så kan jag ordna det. Jag ska under vårterminen befinna mig i Kina och under nästa sommar resa runt lite i Asien, så eventuellt nätverkande i Asien för företaget kan ske under den perioden.

För tillfället studerar jag och jobbar extra som försäljare vid sidan av studierna. På försäljarjobbet så lämnar jag in eget schema, men har avtal på att jag måste jobba minst 17 timmar/per månad. Alternativt kan jag avsluta jobbet helt om det är så att det behövs mer av min tid i företaget.

Jag är inte intresserad av att prata med folk som vill sälja sina affärsidéer till mig, utan snarare ute efter någon som har ett "know-how" inom det område denne vill satsa på och så går vi in båda två med våra kunskaper, arbetstid samt finansiering. Bolaget bör drivas som ett AB. Jag är intresserad av att höra alla idéer, ingen idé är för liten eller för stor.

Du kan slänga iväg ett PM så kan vi höras via mail och därefter kanske per telefon.
1
hejsan, jag har en väldigt bra affärside som skulle dela med och få se hur kan utvekla den på en säkert sätt. Min email är [email protected] , då kan du gärna hör av dig så kan vi prata om ide MVH Marco B.
1
Hej! Jag söker en samarbetspartner. Jag är designer och gör vintagekuddar från Vietnam och nattkläder i siden. Jag importerar siden från Kina, men skulle gärna även tillverka och sälja i Kina. Har en kontakt nära Shanghai. Louise
13
Det kan jag ordna. I vilka volymer pratar vi om nu? Jag kan ordna kontakter både i mainland(inåt landet) och storstäderna längs kusten. Generellt sätt är det billigare i mainland om man har rätt kontakter där. Är det större volymer så skulle jag även tycka att det vore bäst om jag vore på plats i Kina för att undersöka närmare och det är jag först om 3 månader. Så det kan vara värt att vänta lite. Det gäller att bygga en relation med sina leverantörer och det görs bäst på plats. Förutom att man får mycket bättre kvalité på sina produkter så får man även ett bättre pris än om man förhandlar via personer man aldrig har träffat. Kineser har ett speciellt sätt att göra affärer nämligen. Jag skickar iväg ett PM som kommer att landa i din inkorg här, så kan vi prata närmare med varandra där.
13
Hej Louise, Vill du att jag sköter själva distributionen i Kina? Eller vad hade du tänkt att jag skulle göra i företaget? Slänger iväg ett PM till dig som landar i din inkorg alldeles strax så kan vi prata där. //Aron
1
Hej! Jag har ett nystartat företag som jag brinner för och tror att det kan slå över hela världen. Det jag saknar är ngn att jobba med och bolla ideér hur jag ska marknadföra mig och få ut min produkt. I dag säljs ca 1 miljoner förpackningar utav trosskydd bara i Sverige. Och nästan alla tjejer har dom i sidofacket på sin handväska eller i en plastpåse, så jag har designat väldigt vackra trosskyddsetuier att ha dom i. Jag vet att det kan bli en ny och het spännande accessoar till alla som gillar mode och nya spännande produkter. (se på alla modebloggare) Du kan gå in på min hemsida och titta. www.sagasfashion.se Jag har bolaget som enskild firma just nu men det går ju snabbt att ändra på. Om du är intresserad för en fortsatt dialog så hör av dig. Ha en bra dag Katarina Sundberg 072-22 62 723
13
Jag slängde iväg ett mail till din inkorg.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.