Starta eget, driva hemifrån, tips?

2
Hej

Jonas heter jag, 19 år gammal, fyller 20 alldeles strax!

Har alltid varit en person som gillar utmaningar och bestämma, därav har jag länge funderat på starta eget.

För 5 år sen började jag syssla med webbdesign och har hållt igång aktivt inom det nu och ca 1 år sedan registerade jag ett företag på det, men har inte fått in en enda kund, kan bero på att jag inte har råd att SEO-optimera eller vad som helst... Har kanske fått 2 kunder max, visst blir bra pengar, men det funkar inte.

Så jag har bestämt mig att försöka mig på annat, söker därav lite tips...

Bakgrund:
Bilintresserad kille, men även webbdesign kille, slutade skolan efter 9an och har sedan dess vart arbetslös men jobbat lite med vägarbete.

Vad har ni för tips? Har tänkt starta något man kan driva hemifrån, etc, webbshop, men vad ska det vara för webbshop? jag bryr mig egentligen inte att jag ska vara intresserad av dessa produkter eller något, utan något som är LÄTT att komma igång med och som garanterat kommer flyta, som är lätt att marknadsföra o.s.v.. det är ju verkligen inte en webbyrå, det är nog det hårdaste att få marknadsföra då det finns så många byrås med BRA seo-optimering.

Vad har ni för tips för mig ?

Har funderat lite över en nätbutik som säljer bil-styling.. Men frågan är hur man ska komma igång med detta när man har låg budget just nu, hemsidan kan jag göra själv, men att köpa in delarna, sen sälja till kunden blir dyrt och svårt..

Tar gärna emot dessa!!

//
Jonas

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.