Jag har en superidé. Tycker Jag..!

1
Hejsan alla här inne!

Jag är helt ny här på foretagande.se. Så jag hoppas att mitt forumspråk når fram.

Sidan ser förövrigt mycket spännande ut. Hoppas och tror att jag har/kan lära mycket.



Till saken. :!



Jag har en idé som riktar sig mot turismnäringen. Jag bor här där idén förväntas "få liv".. Idén har både kommersiella och idealistiska sidor.



Idén i sig vill jag naturligt nog inte nämna allt eller så mycket om och jag hoppas att det är ok.



Idén kräver stora summor pengar.



Jag sitter inte på dessa belopp/egenkapital.

Jag kommer inte heller att kunna spara ihop till alla dessa pengar.

Jag räknar inte heller med att jag vinner så många siffror på LOTTO,, (skall börja tror jag;)



***Alltså så är en väg att gå att hitta intresserade investorer, som ser värdet i idén och produktens unika vinkling och framtidspotential.



Visst är investorer aktuella i bilden. Men det är så många MEN precis vad gäller investorer.



Finns det ngt sätt att inte förlora projektet då man inte sitter på pengarna ?? Betyder inte investorer att man själv endast sitter på idén. Rädd för att bli sopad under mattan när idén kanske växer och tiden går...



Kan man verkligen vara "trygg" om man investerar ett stort projekt med andras pengar ? finns det lagar som står på idékreatörens sida ?





Har ni några tankar runt det jag skriver här ? Hoppas på era tankar och idéer.. behöver nya perspektiv för att komma vidare. :roll:





MVH Niclas ,
ww.niclasfoto.fotosidan
18
Ta kontakt med almi och prata lite. [br]De kommer inte att sno idéen av dig. [br][url=http://www.almi.se]almi.se[/url]
232
Om idén är så bra och du verkligen kan formulera detta så gör ett försök hos banken.. [br] [br]Skriv ner allting i en 3-5 årig plan och gör gärna kalkyler för detta också. Vad har du för övriga kvalitéer?
M-Daniel Johansson

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.