Jag har affärsidé men...

2
Hejsan.

Jag heter Micke, jag är en student på 18 år.



Jag har kommit på ett utseende på ett bärhandtag till mat kassar typ ICA- plast kassar, för vem har inte packat kassen så fullt med varor så när man ska bära i väg med kassen så skär den nästan av fingrarna.



Men nu kommer det svåra;



Jag vet den ska se ut och jag kan nog göra en prototyp, men jag har ingen som helst efarenhet av eget företag,marknadsföring, ekonomi,pengar?, vad ska man börja, mm.!! och jag är lite rädd för den "stora världen" jag vet inte hur jag ska gå tillväga, jag har tänkt länge på detta. För det jag har tänkt ut, är hur ska jag i min lägenhet kunna göra alla dessa bärhandtag om det nu blir en efterfråga, man kan ju klara att göra 50st i veckan kanske.



Snälla lite hjälp.

/micke
88
Om du är student så borde du kunna kontakta någon form av drivhus som finns på det universitet där du studerar. [br] [br]Exempelvis så finns det på Mdh Idélab som hjälper till att ta fram en bärande affärsplan, få kontakt med bra personer inom näringslivet etc. [br] [br]Kolla upp om detta finns på universitetet där du pluggar.
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
2
Ohh förlåt, jag går sista året på 3 årig gymnasie linje, efter en viss efter tanke kanske det vore det bästa att försöka att presentera prototypen för ett annat företag som har pengar. [br] [br]Eller vad tycker ni? [br] [br]/Micke
2
ledsen att behöva göra dig besviken men uppfiningen finns redan...
232
Ja, men på vilket sätt? Är den patenterad? Kan den göras bättre?
M-Daniel Johansson
36
Hej Micke! [br] [br]Som DigiArt skrev: Kontakta Drivhuset eller Almi. Ring dom o fråga vad de kan göra för dig. [br] [br]Jag tycker du ska köra på! Strunta i om den redan finns. Gör den bättre! :wink:
Commodore 64 - Fortfarande den bästa datorn, ska den nya Commodore slå den tros?
12
Jag har också hört att den finns, men bara som hjälpmedel för handikappade. och jag har ju aldrig sett nån, så marknadsföringen är nog inte den bästa. Så kör på! [br]Varför inte presentera idén för ICA och KF? Det bästa stället att sälja den borde vara i kassalinjen. Kan man få nån av dessa kedjor att ta med den som ett "Medlemserbjudande" som dyker upp i terminalen om man handlar mat för t ex mer än 400 kr (då blir det nog tunga kassar) så är nog succén given!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.