Lastlösning släpvagn

4
Jag håller på att ritar produkter i form av "lastlösningar" som bl.a kommer underlätta lastning och fastsättning av gods på standardsläpvagnar. Jag antar att den kommer behöva följa någon slags standard eller liknande då det är en del av lastsäkringen.

Min fråga är om det är någon som vet vart man kan vända sig för att ta reda på vad som krävs och vem som kan genomföra de tester som behövs?
softplay.se
367
46
GRATULERAR & HURRA! Äntligen en entrepenör som vill åstadkomma något som kan tillverkas och användas i praktiskt arbete och inte bara importera billiga varor från lågprisdiktaturer eller leva på div. IT-tjänster för andra entrepenörer. Det är sådana som du som vårt land behöver. Jag är inte säker på att det är AMS eller Almi eller andra omhändertagandemyndigheter som är lösningen här utan Jag skulle tro att Trafikverket kan ha synpunkter och idéer. och säkert intresse- om du kan medverka till säkrare lasthantering. I vart fall skall du nog försöka få snacka med någon där som kan ge dig tips om hur du kan gå vidare. Där finns experter på det mesta. Sedermera blir det väl provningsanstalten i Borås som kan certifiera. PRV.hjälper dig naturligtvis att skydda dina ev patentbara produkter. Lycka till!
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.