Funderingar kring att starta eget

3
2
Hej på alla.

jag "precis som många andra här" funderar på att starta ett eget företag och tänkte kolla om lite tips och råd från er andra.

Jag bor i en liten by som ligger väldigt nära en "stor" väg där det kör väldigt mycket folk som åker från stockholm som ska till dalana/fjälen på torsdagar och söndagare och när det är skol lov och även lite på fredagar.
jag älskar även försäljning så jag tänkte 1+1.
jag har tänkt på att starta ett litet vägfik där man kan köpa drick kaffe och färska "hemma lagade" mackor till ett bättre pris än vad man får på nån mack. där man även får väldigt bra servic.
tyvär där jag vill vara och även runt om så finns det ingen lokal att vara i så det betyder att man i stort sätt måste bygga ett nytt och eget ställe.

MvH

Christoffer
119
Att bygga nytt låter väldigt dyrt och riskabelt. Speciellt med tanke på att du tänker kriga med priset. Går det att prova konceptet först, utan att bygga för flera hundra tusen kr (säkert över en miljon)? Du kanske kan prova en säsong med en husvagn/gatuköksvagn och några rastbord och parytält? Eller om du kan hyra ett mindre lagertält och fixa till en bra yta där inne? Försök att tänka ett varv till! Hur kan man göra om man utesluter nybyggnation? Lycka till med planerna! :) Mvh Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
3
2
Jo det är sant att det kostar mycket pengar. Husvagn har jag tänkt på jag med, men tänkte tallrik på partytällt :P en annan fråga om det är nån som vet. Hur är det med tillstånd för makor? Är det samma som för mat?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.